۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۱۰۹۱
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بزرگترین چالش حوزه زیرساخت را حفاری‌های سطح شهری و بین شهری بدون استعلام از شرکت ارتباطات زیرساخت استان و قطع فیبر نوری دانست.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید مسعود میررضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این سمنان در جلسه آسیب شناسی بمنظور رفع موانع و مشکلات قطع فیبرنوری، با اشاره به اثرات منفی اقدام برخی از پیمانکاران روی ارتباطات زیرساخت گفت: برخی از پیمانکاران شرکتهای بزرگ راهسازی و حفاریهای درون شهری و برون شهری بدون توجه به تذکر کتبی و دریافت موافقتنامه و استعلام از اداره کل ارتباطات زیرساخت سمنان نسبت به قطع مکرر فیبر نوری در مسیرهای مختلف این استان اقدام می کنند که در سطح ملی از جانب وزارت ارتباطات برای پیشگیری اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی جلسات اداره کل ICT استان سمنان با فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف این استان به اهمیت دریافت استعلام پیمانکاران دستگاههای اجرایی از اداره کل ارتباطات زیرساخت مورد تاکید بوده است، افزود: تعامل بین موجب صدمه حداقلی به ارتباطات زیرساخت استان که نقش حیاتی در پدافند غیرعامل دارد می شود .

در ادامه محسن آقا باباییان مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان سمنان با اشاره به گسترش ظرفیت فیبر نوری این استان در حوزه تجهیزاتی و فیزیکی  خواستار ارایه راهکارهای عملیاتی جهت جلوگیری از قطع فیبر نوری شد.

وی اظهار کرد: حفاظت از فیبر نوری بعنوان مهمترین تکیه گاه و نقطه قوت ارتباطات استان جزو اهداف جلسه و از ضروریات بی بدیل است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر