۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۱۰۵۴
نماینده مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان: اقلیم کردستان، بخشی از حکومت عراق است و تصمیم در مورد این مسائل با حکومت مرکزی عراق است، تا امروز درخصوص تحریم‌ها صحبتی نشده و دستور العملی به اقلیم ابلاغ نشده است.

به گزارش پایداری ملی از خبرگزاری فارس:نشست مشترک گمرکات جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان با حضور نماینده وزارت خارجه، معاون دفتر همکاری بین المللی گمرکات جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل گمرکات کردستان و کرمانشاه و جمعی دیگر از مدیران گمرکات عراق با هدف یکسان سازی اطلاعات تجاری دو منطقه غربی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

نماینده مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان در این جلسه گفت: در گذشته تعرفه گمرکات در اقلیم کردستان تفاوت‌هایی داشت که هفته گذشته توافقاتی خوبی با حکومت مرکزی عراق صورت گرفت و در ۲۰ روز گذشته تمام تعرفه‌های گمرکی در عراق مشخص و هزینه آن برای بازرگانان و مسئولین ایران مشخص خواهد شد.

جلیل صابر مصطفی نماینده مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان در پاسخ به سوالی در خصوص پایبندی اقلیم به تحریم‌های ایران گفت: اقلیم کردستان، بخشی از حکومت عراق است و تصمیم در مورد این مسائل با حکومت مرکزی عراق است، تا امروز در خصوص تحریم‌ها صحبتی نشده است و دستور العملی به اقلیم ابلاغ نشده است.

خلیل صابر مصطفی در ادامه صحبت‌های خود به مسئله ممنوعیت برخی کالا‌ها به این اقلیم اشاره کرد و گفت: در نشست اول گفته شد که یک سری کالا‌ها ورودش به کشور عراق ممنوع است و در صورت ورود این دست کالا‌ها، اقلیم آن‌ها را مرجوع خواهد کرد، لذا از مسئولین و بازرگانان ایرانی می‌خواهیم که در این مورد دقت لازم را داشته باشند.

این مقام عراقی در پاسخ به صحبت‌های محمدی، مدیر کل امور بین الملل گمرکات ایران، مبنی بر عدم ورود کالا‌های مرجوعی بدون مجوز هم گفت: این مسئله باید بین طرفین حل شود، فعلاً بار‌های مرجوعی عراقی اجازه ورود مجدد به ایران را ندارند که نیاز هست در این مورد توافق لازم صورت بگیرد، پیشنهاد من این است که طرف ایرانی پذیرای این کالا‌های مرجوعی باشد تا متضرر نشود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر