۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۰۹۶۲
جلسه توجیهی مسئولین روابط عمومی و رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی استان به ریاست معاون امنیتی انتظامی استاندار، با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و مدعوین با هدف توجیه وظایف و پیش بینی برنامه‌ های این هفته در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، به منظور گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ، جلسه توجیهی مسئولین روابط عمومی و رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی استان به ریاست معاون امنیتی انتظامی استاندار، با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و مدعوین با هدف توجیه وظایف و پیش بینی برنامه‌ های این هفته در استانداری برگزار شد.

 معاون امنیتی انتظامی استاندار در این جلسه گفت: کشور ما هم در شرایط عادی و هم بحرانی آماج تهدیدات بیگانگان قرار دارد و این وضعیت تکلیف مسئولان و رابطین پدافند غیر عامل در دستگاههای اجرایی را دوچندان می کند.

 محمدهادی مرعشی نمایندگان دستگاه های اجرایی در امور پدافند غیر عامل را به عنوان حلقه های تاثیرگذار در دفاع از کشور دانست و افزود: هر یک از شما باید بتوانید ضمن آمادگی مقابله با هرگونه تهدید در دستگاه مربوطه، در صورت نیاز به حلقه‌های همجوار نیز کمک رسانی کنید.

 مرعشی در ادامه پدافند غیرعامل را یک راهبرد اساسی برای مصون سازی کشور در مقابل تهدیدات برشمرد و گفت: سطح این تهدیدات در استان سیستان و بلوچستان متفاوت با استان‌های برخوردار کشور است، چرا که وجود مرزهای طولانی آبی و خاکی، استان ما را با مجموعه‌ای از تهدیدات به ویژه تهدیدات و آسیب های اجتماعی مواجه کرده است.

 وی گفت: با توجه به اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل در دست مطالعه است، همکاری و مشارکت جدی همه دستگاه‌ها برای نتیجه بخشی این مطالعات همکاری و مشارکت  ضروری است.

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان خاطرنشان کرد: مسئولین روابط عمومی، اطلاع رسانی واقعیتها و مجموعه اقدامات بعمل آمده در استان را در دستور کار قرار دهند و در شرایطی که دشمن به دنبال القای افکار منفی به جامعه است،موجبات امیدواری مردم را فراهم نمایند. مرعشی گفت:متاسفانه در موضوع صف‌های طولانی جایگاه های سوخت و تبلیغات و اطلاع رسانی منفی، اینگونه به افکار عمومی القاء شده بود که کمبود سوخت در استان وجود دارد در حالی که به هیچ وج کمبود سوخت در استان نداشتیم و این وضعیت ناشی از ورود کارت های مهاجر و قاچاق سوخت به وجود آمده بود که به نحو مطلوبی کنترل و مدیریت شد.

 مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این جلسه بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل توسط دستگاههای اجرایی تاکید کرد و افزود: معیارارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل براساس اجرای این دستورالعمل ها در پایان سال خواهد بود.

 محمدرضا جهانتیغ پاک ضمن بیان اقدامات انجام شده در این بخش، گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موضوعات پدافند غیرعامل برای عموم افراد جامعه از جمله اهداف ما در حوزه پدافند غیرعامل می‌باشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر