۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۰۹۵۱
آذربایجان شرقی؛
فرماندار خداآفرین گفت: پدافند غیرعامل رکن اساسی برای مقابله با تهدیدات جدید دشمن و حفظ هوشیاری و آمادگی کامل برای حفاظت و حراست از کشور است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمدعلی اسدپور روز پنجشنبه در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل این شهرستان در جمع مسئولان و دانش آموزان با تاکید بر آمادگی در مقابل تهدیدات دشمن افزود: دشمن از فناوری ها و شیوه های جدید مانند جنگ سایبری و بمب های گرافیتی برای از کار انداختن نیروگاه ها و تاسیسات برق بدون ایجاد صدمات عمرانی استفاده می کند.

وی اظهار داشت: ایران دارای یک قدرت نظامی مقتدر، قوی و خودکفا در تسلیحات نظامی است که دشمن را به وحشت می اندازد اما باید در جنگ غیرنظامی نیز با هوشیاری کامل آمادگی دفاع و مقابله با تهدیدات را داشته باشیم.

پدافند غیرعامل رکن اساسی مقابله با تهدیدات دشمن است

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه پدافند غیرعامل به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در امور مختلف ضروری است، یادآوری کرد: اقدامات پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای حفظ منابع و تاسیسات زیربنایی و حیاتی کشور است.

اسدپور با اشاره به اهمیت رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش های مختلف و تغییر رویکرد دشمن در تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: پراکندگی با هدف تمرکز زدایی نیروها و تجهیزات، تفرقه و جابجایی به منظور عدم دسترسی دشمن به امکانات و فریب دادن دشمنان به منظور انحراف ذهن آن ها از جمله اصول پدافند غیرعامل است.

وی گفت: رعایت این اصول و توجه به آن می تواند کمک بزرگی به پیشگیری از تهدیدات دشمن کند و یک کشور را در جنگ و تهدید دشمن به پیروزی برساند.

در این آیین فرماندار خداآفرین با اجرای پرسش و پاسخ بین دانش آموزان در موضوع پدافند غیرعامل به برندگان سوالات جوایزی اهدا کرد و به همراه مسئولان از آثار نقاشی کودکان در کتابخانه خاقانی خمارلو با موضوع پدافند غیرعامل بازدید کرد.
شهرستان خداآفرین با یک هزار و 525 کیلومتر مربع مساحت در نوارمرزی رود ارس واقع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر