۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۰۹۳۰
پیروز حناچی:
یکی از پنج گزینه انتخاب تصدی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیر عامل، تهران آمادگی کامل را برای مقابله با بحران‌ها ندارد؛ همچنین تهران شهری زلزله‌خیز است و باید برای مقابله با زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم.
به گزارش پایداری ملی، «پیروز حناچی» یکی از پنج گزینه انتخاب تصدی شهرداری تهران صبح یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه‌های خود برای مدیریت شهری تهران اظهار داشت: مدت زیادی از ارائه برنامه‌های من در زمان انتخابات شهردار گذشته نمی‌گذرد و در برنامه‌هایم تغییرات چندانی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: باید تهران را شهر دوست‌دار همه شهروندان قرار دهیم و برای رسیدن به این امر مهم باید برنامه‌های دقیقی در حوزه‌های محیط زیست، مدیریت بافت فرسوده و کاهش ترافیک شهری داشته باشیم.
گزینه تصدی شهرداری تهران گفت: تهران شهری است که پتانسیل گردشگری بالایی دارد؛ اما باید نقاط ضعف این حوزه را در برنامه‌های خود جای دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند غیر عامل، تهران آمادگی کامل را برای مقابله با بحران‌ها ندارد؛ همچنین تهران شهری زلزله‌خیز است و باید برای مقابله با زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم.
حناچی افزود: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۶۰ روز هوای ناسالم در تهران داشتیم که این نشان‌دهنده عدم مدیریت صحیح در زمینه ترافیک است. عدم توجه به مشکلات زیست‌محیطی در شهر تهران باعث ایجاد مشکلات اساسی برای شهروندان می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به احیای شبکه قنات در شهر تهران گفت: بازگرداندن آب‌های زیرزمینی در شهر تهران می‌تواند کمک اساسی به محیط زیست تهران کند و باید توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.
حناچی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ هزار خودرو وارد تهران می‌شود، افزود: باید در این خصوص به شبکه حمل و نقل درون‌شهری توجه ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه توجه به بافت فرسوده و خانه‌هایی که خالی از سکنه هستند از از اولویت‌های دولت است، گفت: باید در حوزه شهری به این دو حوزه توجه ویژه‌ای شود و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های من در شهرداری موضوع بافت فرسوده است.
گزینه تصدی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم حمایت و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها تصریح کرد: با استفاده از این نهاد‌ها می‌توان مشکلات توسعه اقتصادی شهری را برطرف کرد.
وی ادامه داد: پیگیری طرح مصوب پایتخت و ایجاد درآمد‌های مالی پایدار از برنامه‌های من برای شهرداری است.
حناچی گفت: نبود قوانین نظارت مالی و همچنین تامین درآمد‌های شهرداری تهران مسأله مهمی است که ما باید به آن بپردازیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر