۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۰۹۲۴
فرماندار هشترود تاکید کرد
فرماندار هشترود بر ضرورت توجه ادارات شهرستانی به پدافند غیرعامل و حملات سایبری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امین امینیان ظهر امروز پنج شنبه در نشست ضرورت های پدافند غیرعامل در حوزه سایبری هشترود گفت: همایشی با هدف ارتقای دانش سایبری به منظور مصون سازی هوشمندانه و پایدار زیست بوم سایبری درهشترود برگزار می شود.

ضرورت توجه ادارات شهرستانی به پدافند غیرعامل

وی بیان داشت: پدافندغیرعامل در جهان هستی از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است، انسان اولیه جهت در امان ماندن از تهدیدات به غار پناه می برد، با رشد تمدن بشری احساس نیاز به امنیت در بین انسان ها افزایش یافت و تسلیحات تهاجمی و اقدامات دفاعی به موازات این نیاز گسترش یافت.

وی در همین خصوص افزود: به جهت آنکه جنگ و خون ریزی پدیده اجتماعی اجتناب ناپذیر در طول تاریخ جوامع بشری بوده است و هیچ نشانه ای از پایان جنگ و مناقشات و درگیری مسلحانه در قرن حاضر به چشم نمی خورد لذا ضرورت دارد خود را به جدیدترین شیوه ها در برابر تهدیدات مجهز کنیم.

فرماندار هشترود تاکید کرد: وظیفه ما در این راستا مصون سازی کشور از طریق بالا بردن قدرت بازدارندگی، ارتقا پایداری و آستانه مقاومت ملی، کاهش آسیب پذیری زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم است که در این راستا (حفظ زیرساخت ها و امنیت کشور) پدافندغیرعامل نقش حیاتی دارد.

امینیان گفت: منظور از پدافند غیرعامل دفاع با روش های غیرمسلحانه است، اهداف پدافندغیرعامل افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی در مقابل تهدیدات دشمن می باشد، تهدیدات در هشت حوزه (کالبدی، سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، عمومی، اقتصادی، مردم محور) دسته بندی می شود که تمامی این تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل منشا انسانی و غیرطبیعی دارد.

وی افزود: وظیفه سازمان پدافندغیرعامل در راستای سازمان دهی، طرح ریزی، هدایت و راهبری عملیات پدافندی جهت مقابله با تهدیدات نوین از طریق تشکیل و سازماندهی قرارگاه های پدافندی در موضوعات مرتبط با تهدیدات نوین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر