۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۰۸۹۷
دیدار با نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی در هفته پدافند غیرعامل
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با بیان این که تحقق برنامه ها و راهبردهای پدافند غیرعامل در گرو شناسایی دقیق تهدیدها و کسب آمادگی برای مقابله با آن هاست گفت: امنیت در تمام حوزه ها مهم ترین مساله کشور است به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات که امروزه حیات هر کشوری وابسته به آن است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز در دیدار با اعضای شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت امنیت در تمام حوزه ها افزودند: هرچه پدافند عامل را تقویت کنیم به طور کامل تضمین کننده تحقق دفاع کامل یک کشور نیست و باید در کنار آن روی پدافند غیرعامل سرمایه گذاری کرد.

دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی

وی با بیان این که فرهنگ سازی و آموزش ارکان مقابله با تهدیدات دشمن محسوب می شود گفت: آموزش و فرهنگ سازی نیازمند نقشه راه است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم فرهنگ سازی و آموزش پدافند غیرعامل را دو رکن اصلی برای مقابله با تهدیدات دشمن برشمرد و گفت: برای اشاعه فرهنگ خودمراقبتی و همچنین آموزش آن در جامعه نیازمند کار و عزم جدی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این که آموزش و فرهنگ سازی باید به معنای واقعی در دستور کار دولتمردان و نهادهای عضو ستاد پدافند غیرعامل قرار گیرد افزود: با ارتقای خودمراقبتی و پدافند غیرعامل می توانیم در برابر تهدیدات دشمن بایستیم. امام جمعه تبریز داشتن نقشه راه در مقوله پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: حفاظت از سرمایه های انسانی کشور یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل محسوب می شود.

وی در ادامه و با بیان این که برای مهار کینه توزی دشمنان در ابعاد مختلف جنگ سایبری، امکانات نهادهای مختلف اجرایی بسیج شود تاکید کرد: رویارویی استکبار جهانی پس از ناامیدی های فراوان، از رویکرد نظامی به رویکرد هیجانی و سایبری تغییریافته و لذا شکل ایستادگی و مقابله ما نیز باید به همین نسبت تغییر کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تیزهوشی و درایت آحاد مردم و مسئولان، در کنار برنامه ریزی، آموزش و ترویج پدافند غیرعامل را عوامل موثر در مقابله با دشمنان دانست و بیان کرد: پدافند غیرعامل یکی از رکن های توسعه در کشور محسوب می شود که به جز همراهی مردم و مسئولان و داشتن اهتمام و احساس مسئولیت محقق نمی شود.

در این جلسه دکتر مبارکی معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز حضور داشتند که ضمن تشریح حوزه فعالیت و تهدیدات به روز در حوزه فناوری اطلاعات، به ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد مصون سازی در سراسر کشور تاکید کردند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل استان، به ارائه گزارش عملکرد اداره کل پدافند غیرعامل در طول سال گذشته پرداختند و به موفقیت این اداره در برگزاری رزمایش زیستی منحصربفرد در کشور اشاره نمودند. ایشان در ادامه همکاری بین دستگاهی ادارات و سازمان ها در برگزاری این رزمایش را قابل ستایش خواندند و ابزار امیدواری نمودند در آینده نیز رزمایش های دیگری در حوزه سایبری انجام گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر