۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۰۸۳۲
سامانه جامع پدافند غیرعامل و مدیریت بحرانهای سخت کلانشهر مشهد طی مراسمی توسط یکی از شرکتهای فعال در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی راه اندازی شد.
به گزارش پایداری ملی، دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه اعلام کرد: این سامانه هوشمند کاملاً بومی است و توسط شرکت بهین ره‌آورد بهبود از شرکتهای فعال در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی طراحی و راه‌اندازی شده است. 

با فعالیت این سامانه سازمانها هنگام بحران از سامانه کاغذی موجود ادارات خارج و همه داراییها و اقلام موجود برای زمان بحران دسته ‌بندی و فهرست شده که به سازمانها در هنگام بحران کمک کند. 

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امروز روز مبارکی است زیرا دستاورد بومی جوانان این مرز و بوم در حوزه بحران و پدافند غیرعامل رونمایی ‌شد. 
علیرضا قامتی قامتی افزود: 10 سال پیش که برای بازدید به سالنهای بحران شهرداریها می آمدیم خبری از هوشمندسازی و سامانه‌ها نبود اما امروز به دست جوانان دلسوز و با فناوری بومی با کمترین هزینه این سامانه‌ها برای مقابله با بحرانها و مدیریت آنها راه ‌اندازی شده اند. 

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این شهر حداقل به چهار مرکز مشابه دیگر نیاز دارد که راه ‌اندازی مرکز مدیریت بحران شمال مشهد در منطقه پنج روز پیش تصویب شد. 

امیر عزیزی افزود: این سامانه در مرکز مدیریت بحران غرب مشهد قرار گرفته و از لحاظ ایمنی سازه ای و تجهیز وضعیت مناسبی دارد. پیش از این مدیریت بحران از اتاقی واقع در مرکز کنترل ترافیک مشهد صورت می گرفت. 

وی ادامه داد: از مهرماه پارسال این مرکز به شکل عملی آغاز بکار کرد و هم اکنون در آن دسترسی به تصاویر ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری سطح شهر مشهد و همچنین اطلاعات سامانه‌های همه شرکتهای خدمت رسان این کلانشهر وجود دارد و قابل دسترسی است. 

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: تا بهمن‌ ماه آتی ۱۴ سوله بحران شهر مشهد به امکانات و تجهیزات موردنیاز برای اسکان اضطراری ۴۸ ساعته شهروندان در صورت ایجاد شرایط بحرانی مانند زلزله تجهیز می‌شوند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر