۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۰۸۳۱
فرماندار ویژه تربت حیدریه بر لزوم ارتقا وضعیت پدافند غیرعامل در این شهرستان تاکید و بیان کرد: هر چند برخی دستگاهها اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند اما هنوز باید فعالیتهای بیشتری به این منظور صورت گیرد.
به گزارش پایداری ملی، علی رستمی روز سه شنبه در نشستی پیرامون بررسی پدافند غیرعامل افزود: این مقوله مهم در کشور بسیار جوان و بر عهده دولت است که اقدامات زیرساختی را برای رعایت ایمنی مردم انجام دهد. همچنین می بایست شهروندان با این رویکرد جدید آشنا شوند. 

وی بر لزوم تامین ایمنی مردم تاکید و بیان کرد: برای شهرداری سخت نیست شهروندان را مجبور کند یک طبقه از مجتمع مسکونی در حال ساخت با رویکرد پدافند غیرعامل و اسکان اضطراری بسازند.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه نیز گفت: با توجه به چارت کاری تعریف شده هلال احمر در خط مقدم امداد و نجات و اقدامات پدافند غیرعامل قرار دارد اما موضوع مهم برای تحقق وظایف و برنامه های کاری همکاری بین بخشی دستگاهها با این جمعیت است که بسیار ضعیف می باشد.

رضا مومن زاده افزود: هنوز نتوانسته ایم پاسخ مناسبی برای این پرسش بیابیم که آیا تربت حیدریه در بین شهرهای استان یک شهر امنیتی و سری است که مدیرانش در ارائه آمار و اطلاعات اینقدر محتاط هستند و یا اینکه اصلا مدیرانش فاقد اطلاعات اولیه از سازمان تحت امرشان می باشند. 

وی گفت: هنوز نتوانسته ایم اطلاعات اولیه از امکانات موجود دستگاههای اجرایی تربت حیدریه در حوزه پدافند غیرعامل بدست آوریم تا ضمن تحلیل و تجمیع آنها به یک یافته مستند تبدیل شود و در مواقع اضطراری مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر