۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۰۸۲۸
دبیر کارگروه پدافند غیرعامل راه و ترابری استان سمنان:
دبیر کارگروه پدافند غیرعامل اداره کل راه و ترابری استان سمنان، از اجرای مانور نصب خرپا بر روی پل‌های استان در شرایط اضطرار برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، محمد نادعلی صبح سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مانور ایمنی راه‌های استان سمنان در شرایط اضطرار به میزبانی شاهرود ضمن بیان اینکه عملیات حمل و نصب پل‌های خرپایی در شرایط اضطرار و بحران موسوم به خرپا، برای نخستین بار در کشور اجرا شد، تأکید کرد: این عملیات سه‌روزه با استفاده از تجهیزات و نیروهای موجود توسط اداره کل راه و ترابری استان، با ایجاد پل خرپایی با دهانه ۴۵ متر و عرض مفید ۵.۵ متر و وزنی بالغ‌بر ۴۵ تن اجرا شد.

وی افزود: این خرپا برای استفاده در شرایط اضطرار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به ادارات کل راهداری استان‌ها تحویل و طی سه روز در کیلومتر ۱۰ جاده شاهرود به میامی و در مجاورت محور اصلی به بوته آزمایش گذاشته شد.

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل اداره کل راه و ترابری استان سمنان، گفت: این خرپا به‌صورت پنج قطعه ۹ متری مونتاژ و نگهداری می‌شود تا در شرایط بحرانی از قبیل موارد انسان‌ساز مانند انفجار، عملیات تروریستی و عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله و...که منجر به تخریب سازه و ابنیه فنی شود، بتواند محورهای مواصلاتی را بازگشایی کند.

نادعلی با بیان اینکه این خرپای غول آسا، با استفاده از هشت دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و همکاری ۳۰ راهدار نصب می شود، تأکید داشت: برای انجام عملیات اجرایی و پشتیبانی ۱۴ نیروی ستادی و هماهنگی با دستگاه های مرتبط نیاز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر