۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۰۸۲۴
شبکه «رادیو ترانک ملی» با هدف ارائه خدمات ارتباطی در مواقع بحران و بلایای طبیعی همزمان با هفته پدافند غیرعامل در تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایداری ملی، راه‌اندازی این پروژه ملی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان پدافند غیرعامل افتتاح شد.

این شبکه ارتباطی بستری مناسب برای مدیریت ارتباطات در شرایط بحران است که با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قرار است شبکه رادیو ترانک ملی خدمات صوت و اینترنت را برای ۲۰ هزار کاربر سازمان‌های مدیریت بحران، شهرداری، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب و گاز فراهم کند.

بر این اساس در مواقع بلایای طبیعی و بحران، این شبکه با مرکزیت رگولاتوری و کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، خدمات‌دهی به این سازمان‌ها را برقرار می‌کند.

در این شبکه دو تکنولوژی «تترا» و «ال‌تی‌ای» با زیرساخت‌های مجزا فراهم شده است تا خدمات‌رسانی در ساعات اولیه بحران فراهم شود.

این شبکه در قالب مصوبه سال گذشته هیئت دولت و شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد ۲۰ هزار شماره به مدیران سازمان‌های بحران اجرا شده است.

بر این اساس، هم‌اکنون شبکه رادیو ترانک ملی در تهران راه‌اندازی شده و به زودی ارتباط سایر استان‌ها نیز با این شبکه برقرار می‌شود.

این شبکه امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، با ارتباط‌دهی با استان‌هایی مانند مازندران، کرمان، خوزستان و دو نقطه از تهران از نظر صوتی و تصویری، تست و راه‌اندازی شد.

پیش‌بینی می‌شود که با راه‌اندازی این شبکه، در سه گسل اصلی تهران، کمترین آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های ارتباطی در زمان زلزله رخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر