۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۰۸۱۱
رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل اردبیل؛
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بدون تردید فعالیت های دامپزشکی در حوزه سلامت عمومی جامعه منطبق با اهداف پدافند غیر عامل است.
به گزارش پایداری ملی، صادق صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در حوزه پدافند غیر عامل افزود: بدون تردید فعالیت های دامپزشکی در حوزه سلامت عمومی جامعه و تأمین امنیت غذایی منطبق با اهداف پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در پدافند غیر عامل تأکید کرد: قسمت اعظمی از فعالیت های دامپزشکی شامل اقدامات پیشگیری، کنترل و مراقبت از بیماری های دام و طیور و نیز اقدامات دیگر در حوزه سلامت عمومی جامعه و اقتصاد ملی در راستای پدافند غیر عامل صورت می گیرد.

رئیس کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل استان اردبیل با بیان اینکه پدافند غیر عامل در واقع یک نوع مصونیت جهت جلوگیری از خطرات و خسارت های بعدی است بر نقش کنترل بیماری ها در راستای پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: فعالیت های دامپزشکی در حوزه اقدامات نظارتی، بیماریابی علی الخصوص در زمینه بیماری های نو پدید و باز پدید همگی در راستای پدافند غیر عامل تعریف می شود.

صالحی ادامه داد: در این راستا هماهنگی و آمادگی ارگانهای ذیربط در امر پیشگیری جهت ممانعت از بروز بحران های احتمالی در حوزه بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان امری لازم، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی بر لزوم پیشگیری جهت ممانعت از بروز بحران های احتمالی علی الخصوص بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه تأکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از عملکردها و فعالیت های دامپزشکی در حوزه های مختلف از آمادگی کامل این اداره کل از بابت پدافندی و تخصصی در چارچوب وظایف و اختیارات سازمانی نسبت به هرگونه عوامل بحران زای احتمالی در منطقه خبر داد.

صالحی با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بعنوان اهرم و بازوی مهم در زمینه دستیابی بر اهداف پدافند غیر عامل در جامعه است بیان کرد: در حوزه سلامت عمومی جامعه نیاز است اطلاع رسانی های به موقع و سریع در خصوص بیماری ها به مردم ارائه شود تا مردم در برابر آن ایمن شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر