۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۰۸۰۶
معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، سازماندهی مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف را بهترین شکل اجرای پدافند غیرعامل دانست.

به گزارش پایداری ملی، محمدعلی طالبی در جمع نیروهای نظامی و انتظامی استان یزد به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: استان یزد خوشبختانه به مدد حضور نیروهای خدمتگزار، دلسوز و وظیفه‌شناس پلیس همچنین بهره‌مندی از فرمانده انتظامی کارآمد، از نظر شاخص‌های امنیتی در سطح بالایی در کشور قرار دارد.

وی با اشاره به مقایسه شاخص‌های امنیت در استان یزد با سایر استان‌ها افزود: به دنبال بررسی این شاخص‌ها، یزد از وضعیت خوبی در زمینه امنیت و آرامش در کشور برخوردار است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و طرح آن به شکل جدی‌تر از چند سال گذشته، بیان کرد: نیروی انتظامی یکی از ارکان پدافند غیرعامل است و ارتباط مستقیم و نزدیک نیروهای پلیس با مردم، یکی از ویژگی‌های نیروی انتظامی است که در بحث پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، در صحنه بودن مردم را بهترین پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: حضور مردم در صحنه به ویژه در مناسبت‌هایی نظیر راهپیمایی‌ها، یکی از عوامل بازدارنده به شمار می رود.

طالبی تاکید کرد: حضور پررنگ و پرشور مردم در صحنه‌های مختلف، ذهنیت بدخواهی دشمنان نسبت به نظام اسلامی را کمرنگ‌تر می‌کند و در بسیاری از موارد نقش بازدارندگی نسبت به اجرای برنامه‌های آنها دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه های مختلف حضور و مشارکت مردم را سازماندهی کنیم و ارج نهیم و اعتماد مردم را به نظام، دولت و همه دستگاه های فعال در جمهوری اسلامی افزایش دهیم، در حقیقت توانسته ایم پدافند غیرعامل را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

طالبی افزود: یکی از دستگاه‌ها و نهادهایی که دقیقاً و به طور مشخص می‌تواند این اعتماد را به وجود آورد و ‌در اعتماد فعلی جامعه نقش بسزایی داشته باشد، نیروی انتظامی است.

‌وی ادامه داد: امیدواریم با تقویت ارتباط نیروی انتظامی استان با مردم و افزایش اعتماد عمومی جامعه، ضریب امنیت استان را از وضعیت خوب فعلی ارتقاء دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر