۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۰۸۰۳
فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: در زندگی شخصی‌مان کاربرد پدافند غیر عامل کمتر از زندگی جمعی و حاکمیتی نیست بنابراین در حوزه پدافند غیر عامل هر کس باید زندگی خود را مدیریت کند.

پایداری ملیی، سردار حاجی محمد مهدیان نسب امروز در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به مناسبت گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد اظهارداشت: اهمیت پدافند غیر عامل بر کسی پوشیده نیست و  پدافند غیر عامل در زندگی شخصی، عمومی و بخش‌های حاکمیتی ما کاربرد دارد و نباید از آن غافل شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در رابطه پدافند غیر عامل فرمودند، پدافند غیر عامل را به صورت شعله‌ای پیگیری کنید و در جایی دیگر می‌فرماید اگر مدیران کشور اهمیت پدافند غیر عامل را درک نکنند و آن را به طور شایسته توسعه ندهند خسارت جبران ناپذیری خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با بیان اینکه امسال نیز هفته پدافند غیر عامل با عنوان افزایش بازدارندگی در  سایه حماسه حسینی نام گذاری شد عنوان کرد: پدافند غیر عامل در بلایای طبیعی، مصنوعی، در زمان جنگ و صلح و همه موقعیت‌ها کاربرد دارد.

وی به فعالیت همه سازمان‌ها، ادارات با محوریت استاندار، ریاست شورای تامین استان و نیروی انتظامی در زمینه پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان منسجم در حوزه پدافند غیر عامل، هم به دنبال ارتقا قدرت، بازدارندگی و کاهش هزینه‌هاست و هم به دنبال ایجاد محیطی امن برای زمان‌های مورد نیاز است.

سردار مهدیان نسب بیان کرد: نیروی انتظامی علاوه بر ایجاد امنیت، پیشگیری و حوزه‌‌های مقابله با مهار جرائم، یکی از شاخصه‌هایش این است که در زمان بلایای طبیعی و مصنوعی می‌تواند به مردم کمک کند.

وی تصریح کرد: در حوزه پدافند غیر عامل در کنار انسجام داخلی نیروی انتظامی، یک تعامل بیرونی نیز در نیروی انتظامی تعریف شده است که این تعامل برگرفته از این است که اگر خدای نکرده در استان زلزله‌ای ایجاد شود، در این زلزله نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهند به همین دلیل نیروی انتظامی معین‌هایی تعریف و کمپ‌هایی برای اسکان اضطراری مشخص می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان اظهارداشت: در بحث دفاعی نیز  واگذاری‌هایی که مربوط به افزایش بازدارندگی است مشخص می‌کند البته این کارها با تعامل سازمان‌های خدماتی، امدادرسان و مدیران استان انجام می‌شود.

وی افزود: به لحاظ اینکه نیروی انتظامی دارای مشاغل متعدد و  وظایف سنگینی است در حوزه پدافند غیر عامل نیروی انتظامی در حوزه آموزش، تربیت آموزش و آمادگی فردی، جمعی و سازمانی آمادگی دارد.

سردار مهدیان نسب عنوان کرد: امیدواریم هیچ موقع نیاز نباشد ما یک بحران طبیعی یا مصنوعی را بخواهیم مدیریت کنیم اما پدافند غیر عامل در زندگی شخصی خودمان نیز مورد نیاز است.

وی بیان کرد: در زندگی شخصی‌مان کاربرد پدافند غیر عامل کمتر از زندگی جمعی و حاکمیتی نیست بنابراین در حوزه پدافند غیر عامل هر کس باید زندگی خود را مدیریت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر