۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۰۷۴۹
رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل همزمان با هفته پدافند غیرعامل در مدرسه شبانه روزی پسرانه شهید عراقی تکاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رییس اداره آموزش و پرورش تکاب روز یکشنبه اظهار داشت: این رزمایش آموزشی با هدف فراگیری مهارت های کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در مواقع بحران و تهدیدات خارجی به مدت 2 ساعت اجرا شد .

یحیی علی پناه با اشاره به اینکه بیش از 200 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی این شهرستان در این رزمایش شرکت کردند، گفت: اجرای تمرینات اطفای حریق، نجات و انتقال مصدومان، مقابله با سرقت، پناه یافتن در مکان های امن از مهمترین بخش های این رزمایش دانش آموزی بود.

وی افزود: همچنین در این رزمایش دستگاه های اجرایی خدمات رسان از جمله اورژانس، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و ادارات آب، برق و گاز به اجرای تمرینات مقابله با تهدیدات خارجی و تامین نیازهای شهری در مواقع بحران پرداختند.

علی پناه بیان کرد: در رزمایش پدافند غیرعامل، دانش آموزان نحوه اطلاع رسانی حوادث و امداد رسانی و برقراری ارتباط با دستگاه های خدمات رسان و مراکز امدادی و تیم های مدیریت بحران را فراگرفتند و ادارهای مرتبط نیز توانمندی ها و سطح امکانات و تجهیزات خود را مورد بررسی و آزمون قرار دادند.

به گزارش ایرنا همزمان با هفته پدافند غیرعامل، 6 رزمایش آموزشی و عملیاتی در تکاب اجرا شد؛ علاوه بر این در این هفته نکات و پیام های آموزشی مرتبط با این موضوع از سوی تمام ادارات و مدارس توزیع شد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود، اطلاق می شود.

شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر