۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۰۷۳۱
معاون هماهنگ کننده پدافند غیرعامل کشور در جمع دانش آموزان دبیرستان پیامبراعظم(ص)ناحیه دو کرمان:
معاون هماهنگ کننده پدافند غیرعامل کشور در جمع دانش آموزان دبیرستان پیامبراعظم(ص)ناحیه دو کرمان، گفت: منابع انسانی مهمترین سرمایه پدافند غیرعامل است.

به گزارش پایداری ملی از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سردار محمدحسین آل اسحاق صبح شنبه ۱۲ آبان ماه ۹۷ به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در جمع دانش آموزان دبیرستان دوره دوم پیامبر اعظم(ص) ناحیه دو کرمان، گفت: دفاع امری واجب، غریزی و شرعی است و هر کسی که جان دارد چه انسان و دیگر موجودات زنده از خودشان دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی و روز ۱۳ آبان و روز دانش آموز، افزود: شهدای دانش آموز از لحاظ روحی مدیران بزرگی بودند.

آل اسحاق با بیان اینکه مهمترین عامل پیش برنده ی ما در ۸ سال دفاع مقدس ایمان و اعتقاد شهدا بود، گفت: یادآوری رشادت ها و جوانمردی های شهدای دانش آموز برای نسل جوان به خصوص دانش آموزان ضروری است.

معاون هماهنگ کننده پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که سلاح و تجهیزات نظامی در آن نیست، تصریح کرد: یکی از اهداف پدافند غیر عامل این است که تمامی زیرساخت های کشور ایمن باشد چرا که دشمنی دشمنان ایران اسلامی همچنان ادامه دارد و ما باید آمادگی کامل در برابر حملات دشمن را داشته باشیم.

وی منابع انسانی را مهمترین سرمایه پدافندغیرعامل عنوان کرد و گفت: باید آموزش‌های لازم به نیروهای کارآمد و جوان که فضای کشور به دست آنان است داده شود.

سردار محمدحسین آل اسحاق با تأکید بر اینکه باید تمام زیرساخت هایی که از سوی پدافند غیر عامل مطرح است مورد توجه جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهار داشت: همه تلاش مجموعه پدافند غیرعامل برای پیشگیری است که همه مسئولان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروزه تهدیدات دشمنان جنس آن عوض شده است، افزود: در دنیای امروزی تهدیدات دشمنان وارد حوزه های جدید و نوین شده است که فرهنگ سازی و آموزش های عمومی به آحاد جامعه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی پیش بینی مواد درسی در سطوح مختلف پدافند غیرعامل را یکی از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید تهدیدات دشمن را خیلی نزدیک به خودمان احساس کنیم و پدافند غیرعامل به دنبال تسهیل کردن کارها برای دستگاه‌های اجرایی است.

آل اسحاق تأکید کرد: دشمن شناسی را در ذات برنامه‌ها به دانش آموزان بیاموزیم و آنان را در برابر هرگونه تهدیدات دشمن آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر ملتی که آماده باشد هیچ آسیبی نمی بیند، افزود: باید هوشیاری، مراقبت ها و ملاحظات را در نظر گرفت و سطح آگاهی و آمادگی دستگاه‌های اجرائی را بالا برد تا به اهدافمان نزدیک‌تر شویم.

در ادامه سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان به وظایف پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کار پدافند غیر عامل با تهدید دشمن شروع می شود و یکی از وظایف مهم پدافند غیرعامل ایمن سازی کشور در برابر تهدیدات به صورت غیر نظامی است.

وی با بیان اینکه دارایی های کشور باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: مردم، زیرساخت‌ها و نظام اداری و مدیریتی که سه دارایی مهم کشور است باید در پدافند غیر عامل مورد توجه جدی قرار گیرد.

سلاجقه خودمراقبتی را اولین وظیفه برای دانش آموزان در بحث پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند که پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و آحاد مردم موضوعات پدافند غیرعامل و تهدیدات دشمن را بشناسند و آگاهی‌های کامل را داشته باشند.

بر پایه این گزارش همایش پدافندغیرعامل با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، سردار محمدحسین آل اسحاق معاون هماهنگ‌کننده پدافند غیرعامل کشور، سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی و ناحیه دو در محل دبیرستان هیئت امنایی دوره دوم پیامبر اعظم(ص) ناحیه ۲ کرمان برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر