۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۰۷۲۳
جانشين قرارگاه پدافند اقتصادي کشور گفت: اعمال تحريم ها مهمترين مولفه جنگ اقتصادي است و دشمنان براي دست يابي به اهداف خود و فلج کردن کشور به آنها روي آورده اند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،جانشين قرارگاه پدافند اقتصادي کشور  روز شنبه در همايش دفاع غيرعامل در جنگ اقتصادي که در استانداري قزوين برگزار شد افزود: اصطلاح جنگ اقتصادي در سال هاي اخير بسيار پرکاربرد بوده است در حاليکه کشور از ابتداي انقلاب با آن درگير بوده است.

وی افزود: براي اولين بار واژه جنگ اقتصادي در دي ماه سال 58 توسط امام راحل به کار برده شد که نشان دهنده استفاده دشمنان از اين شيوه براي دست يابي به اهداف خود از ابتداي انقلاب بوده است.

ساساني با بيان اينکه مهمترين مولفه جنگ اقتصادي تحريم ها هستند، اضافه کرد: دشمنان به ويژه آمريکا در اين شيوه با توجه به ساختارهاي بين المللي به مجازات هاي فرا ملي مانند قطع روابط تجاري،ايجاد ممنوعيت براي فعالان اقتصادي،ممنوع کردن سرمايه گذاري و روابط تجاري و ... اقدام مي کنند.

وي افزود: جنگ اقتصادي امروزه ابعاد گسترده اي يافته و بسيار پيچيده شده است و به معناي به کارگيري همه مولفه هاي قدرت يک کشور عليه همه مولفه هاي نظامي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و علم و فناوري کشور هدف است.

اين مسئول با اشاره به تغيير رويکرد دشمنان از جنگ نظامي به اقتصادي افزود: امروزه تهديدات دشمنان از حوزه نظامي به دليل قابليت ها و توانمندي هاي کشور به بخش هاي ديگر از جمله جنگ اقتصادي روي آورده اند و طبق برآوردها امکان جنگ نظامي عليه کشور فعلا وجود ندارد.

ساساني اضافه کرد: امروزه کشور درگير يک جنگ اقتصادي تمام عيار شده است و بايد مردم و مسئولان نسبت به پيچيدگي اين جنگ هوشياري و آگاهي لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به اهداف جنگ اقتصادي اضافه کرد: تاثيرگذاري بر امنيت کشور، کاهش توان مقاومت ملي،کسب تسلط اقتصادي،کاهش توان بازسازي،کاهش قدرت دولت در اداره مردم،تحميل اراده و خواست دشمن و در نهايت براندازي حکومت از جمله اهداف دشمنان در اين جنگ است.

اين مسئول با اشاره به ضرورت مصون سازي پيکره اقتصاد کشور گفت: با توجه به جهت گيري هاي دشمنان و روشن بودن اهداف جنگ اقتصادي بايد با اتحاد و همدلي براي مصون سازي پيکره اقتصاد کشور اقدام کرد تا ميزان آسيب پذيري اقتصاد کشور در اين جنگ به حداقل برسد.

جانشين قرارگاه پدافند اقتصادي کشور با اشاره به سالروز تاسيس پدافند غيرعامل کشور اضافه کرد: اين ساختار در سال 82 با هدف مقابله با تهديدات گسترده دشمنان در حوزه هاي مختلف شکل گرفت که امروزه نقش و تاثيرگذاري آن براي مقابله با اين تهديدات بر همگان روشن شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر