۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۰۶۷۹
صبح امروز؛
سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از مدیران و معاونان این سازمان به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل، صبح امروز پنج‌شنبه دهم آبان آیت الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از مدیران و معاونان این سازمان به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل، صبح امروز پنج‌شنبه دهم آبان آیت الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.


آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار اظهارداشت: در قرآن کریم بارها بر آمادگی مسلمانان برای مقابله با دشمن تاکید شده است .

وی افزود: رسول اکرم ص فرمودند تمام خیر و خوبی ها در ساییه قدرت و شمشیر است . همه باید بداند مقاصد اسلامی جز با آمادگی و قدرت تحقق نمی یابد پس آمادگی خود را حفظ کنید.

آیت الله نوری همدانی آمادگی برای مقابله با دشمن را داری چند بعد دانست و گفت: آمادگی تجهیزاتی، اطلاعاتی ، فکری و فرهنگی برای مقابله با دشمن بسیار ضروری است خداوند هر پیامبری را برانگیخت دریک دست او کتاب هدایت الهی و در دست دیگر ابزار جنگ برای مقابله با دشمن قرار داد . پیامبر اکرم ص در کنار کتاب الهی شمشیر داشت و بیش از ۶۰ جنگ انجام داد .

وی ادامه داد: مسلمانان باید به اصول پدافند غیر عامل توجه داشته و برای مقابله با دشمن آماده باشند و بدانند که خداوند به آنها کمک می کند.

این مرجع تقلید با اشاره به تجارب دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس تجارب و درس های فراوانی وجود دارد که باید از آنها برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

وی اسلام را دین جهاد ، آمادگی ، پدافند و هوشیاری دانست و گفت: دشمن دوست دارد شما از سلاح ها و امکانات خود غافل باشید تا به شما حمله کند، همه دستگاه ها به ویژه سازمان پدافند غیر عامل هماهنگ باشند و توانمندی های داخلی را منتشر کند و همه بدانند که دشمن در کمین ما است، قرآن نیز تاکید دارد که آمده باشید و همه کمین گاه های دشمن را ببندید این به نوعی تاکید بر پدافند است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در این دیدار با اشاره به دیدار چند روز پیش با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر اهمیت موضوع پدافند غیر عامل گفت: تهدیدات در دهه اخیر تغییر کرده و با ابزاری که مردم از آن استفاده می کنند تلفیق شده است پس باید با علم و فناوری به مقابله با تهدیدات رفت.

وی ادامه داد: در کنار استفاده از فناوری های نوین برای خدمت به مردم باید مراقب باشیم که از این تجهیزات به عنوان ابزاری علیه ما بهره برداری نکنند. یکی از ویژگی های هوشمند سازی اشیاء نفوذ دشمنان و بهره برداری از آن در جهت اهداف خود است. امروز تهدیدات پیشرفته و بسیار متغیر شده اند پس باید دفاع هوشمند را برای پاسخ به آن پیش بینی کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه معماری جهان متاثر از فناوری و سایبر است گفت: گسترش فناوری و رشد فضای سایبری موجب شده قدرت های در داخل دولت ها و خارج از توان مدیریت آنها شکل بگیرد پس می تواند به قدرت ملی کشورها آسیب بزند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر