۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۰۵۷۶
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:
حجت الاسلام نظری خاطر نشان کرد: توزیع بسته های فرهنگی در موکب ها و تهیه و توزیع بروشورهای با موضوع پدافند غیرعامل، اربعین و کنگره 3 هزار شهید از جمله اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام شده است.

حجت الاسلام «عباس نظری» در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: 2 فرهنگ در تشیع وجود دارد که نقش آفرین و تأثیرگذار است که یک فرهنگ، فرهنگ مهدویت است که در جامعه و اجتماعات بشری نقش بسزایی در امید بخشی و امید آفرینی دارد.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: فرهنگ دیگر، فرهنگ عاشورا است که این فرهنگ در جوامع بشری موجب مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران می شود، روحیه ایثار و از خودگذشتگی در افراد به وجود می آورد، جوانمردی و مبارزه با ظلم و ظالم در جوامع بشری ایجاد می کند و آزادگی و دوری از ذلت و خواری را موجب می شود.

 وی عنوان کرد: این فرهنگ سرخ عاشورا در سال 61 هجری با شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان آغاز شد و ادامه این راه توسط اهل بیت آن حضرت، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) تداوم داشته و دارد.

 حجت الاسلام نظری اعلام کرد: اربعین فرهنگ سرخ عاشورا را تکمیل کرد به طوری که در فرازی از زیارت اربعین به امام حسین (ع) می گوییم شما خون دادید تا جامعه بشریت و انسان ها از ذلالت و گمراهی نجات یابند.

 وی تأکید کرد: هر ساله پیاده روی اربعین روح تازه ای در فرهنگ سرخ عاشورا در جامعه می دمد و با شروع عاشورا در هرسال و پیاده روی اربعین، ارزش های حسینی  در جامعه احیا و زنده می شود و یکی از ظرفیت های بزرگ ارزش های انسانی در همین پیاده روی اربعین است.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: در این ایام از اقصا نقاط دنیا با اعتقادات و باورهای متفاوت و مختلف در این پیاده روی حضور می یابند و روحیه فرهنگ عاشورایی در خود تقویت می کنند.

 وی در ادامه به اقدامات این اداره کل در اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: در بحث پیاده روی اربعین مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی با این اداره کل بود که اقدامات مختلفی انجام و همایش ها و جلساتی برگزار شد و حدود 40 نفر مبلغ و 10 نفر مبلغه برای موکب ها اعزام کردیم.

 حجت الاسلام نظری خاطر نشان کرد: توزیع بسته های فرهنگی در موکب ها و تهیه و توزیع بروشورهای با موضوع پدافند غیرعامل، اربعین و کنگره 3 هزار شهید از جمله اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام شده است.

 وی یادآور شد: همچنین در شب و روز اربعین هم مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین در هیئت های مذهبی، حسینیه ها و مساجد سطح استان برگزار می شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر