۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۰۵۷۳
مهم‌ترین عناوین برنامه‌های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام شد.
به گزارش خبرنگارپایداری ملی؛احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: جلسه‌ای به منظور نکوداشت هفته پدافند غیرعامل  با محوریت ضرورت آمادگی نیرو‌های دامپزشکی در بسیج امکانات برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و مشترک دام و طیور،  در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.
 
وی گفت: در این جلسه، برگزاری مانور‌های پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب کریمه کنگو و تب برفکی به ترتیب در شهرستان‌های نیشابور، تایباد و چناران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
 
شریعتی با برشمردن برخی دستاورد‌های مهم تشخیصی و آزمایشگاهی در این اداره کل و رونمایی آن‌ها در هفته پدافند غیرعامل افزود:  اجرای پروژه توسعه و تکمیل بخش کشت سلولی در آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز آغاز شد.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: با توجه به اهمیت تب کریمه کنگو و فعالیت‌های مناسب صورت گرفته در حوزه دامپزشکی در جهت پیشگیری از بیماری یاد شده لازم است در هفته فوق اقدامات مذکور به نحو مقتضی در سطح جامعه منتشر شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته در زمینه کشتارگاه ها، تهیه سموم و ضدعفونی اماکن، فعال سازی پیش سرد کشتارگاه ها، سم پاشی دام‌ها و دیگر فعالیت ها، تصریح کرد: لازم است موارد به نحو مطلوب در هفته پدافند غیرعامل اطلاع رسانی گردد.
 
شریعتی در ادامه از برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی با موضوع پدافند غیرعامل برای اعضای خانواده دامپزشکی استان در بخش‌های دولتی و خصوصی خراسان رضوی با موضوعات مرتبط با نقش دامپزشکی در پدافند غیرعامل نیز خبر داد و گفت: طی روز‌های آینده فراخوان این رقابت از طریق روابط عمومی منتشر خواهد شد.

اجرای نمایشگاه پدافند غیرعامل در اداره کل، ارائه برنامه‌های آموزشی، انتشار مطالب پیشگیرانه در قالب فایل الکترونیک بروشور و انیمیشن بین اعضای ستاد پدافند غیرعامل استان و فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی از دیگر اقدامات این اداره کل خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر