۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۰۵۴۳
رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان اتصال صنعت میانه ESM ، اظهار کرد: مزیت این کار نسبت به رقبای خارجی این است که می توانیم الزامات امنیتی به خواست پدافند غیرعامل یا حتی الزامات امنیتی سمت اپراتور را به راحتی اعمال کنیم.

به گزارش پایداری ملی ،محسن ابوئی مهریزی در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم افزود: با توجه به اینکه بخشهای مختلف اپراتورها از بخش دسترسی تا هسته مرکزی تا امنیت  و سایر بخشها ، درگیر چنین تست هایی می شوند، تلاش ما بر این بود تا پله پله با درخواست های اپراتور پیش رویم تا بتوانیم این تجهیزات را به طور کامل آزمایش کنیم.

ابوئی، ادامه داد: در این فاصله فرصتی پیش آمد تا بتوانیم درخواست عملیاتی و مورد نیاز اپراتور که هوشمند سازی کنتورهای گاز بود را فراهم کنیم. با چند شرکت تولیدکننده کنتور گاز تفاهم نامه امضا کردیم و تقسیم کار انجام شد، به نحوی که بخش کنتور و اندازه گیری آن توسط کنتورساز انجام شود و بخش ارتباطی بر اساس NB-IoT را ما انجام دهیم و بخش زیرساختی و پلتفرم را اپراتور تهیه کند.

وی افزود: تلاش کردیم تا بتوانیم محصول داخلی را بر اساس آخرین تکنولوژی ها ارائه دهیم. حدود چندماه پیش تمام تست ها انجام شدند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محصول ارائه شده برای این منظور را مورد تایید قرار داد. همچنین تاییدیه اپراتور نیز اخذ گردید  و کنتورساز نیز اخذ استانداردهای شرکت گاز به عنوان کارفرمای اصلی را مد نظر قرار داد.

رئیس هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه، خاطرنشان کرد: پس از گذشت 6 ماه موفق شدیم آزمایش کنتور گاز هوشمند بر اساس شبکه NB-IoT در اپراتور را انجام دهیم و در حال همکاری با تیم تحقیق و توسعه کنتورساز هستیم تا تمامی الگوریتمهای مورد نظر شرکت گاز را آماده کنیم ونهایتا محصولی به روز و استاندارد برای شرکت گاز آماده سازیم. به عبارت دیگر قبل از ورود محصولات خارجی و شروع به مشابه سازی، شرکت کنتور ساز محصول مبتنی بر این تکنولوژی را با مشارکت ESM ارائه خواهد کرد.

ابوئی، اظهار کرد: مزیت این کار نسبت به رقبای خارجی این است که هم مغزافزار و هم سخت افزار در داخل کشور انجام شده است و امکان تحقق هرگونه تغییرات لازم بر اساس کارفرما میسر است. شبکه اپراتور در لایه های مختلف ممکن است تغییر کند، که ما بسیار سریع این تغییرات را متقابلا انجام می دهیم. حفظ امنیت اطلاعات مزیت دیگری است که با توجه به اینکه در پایین ترین لایه های مغزافزار امکان تغییر داریم ، می توانیم الزامات امنیتی به خواست پدافند غیرعامل یا حتی الزامات امنیتی سمت اپراتور را به راحتی اعمال کنیم  و می توان با همکاری متقابل هم در بخش ماژول و هم سمت شبکه که توسط اپراتور انجام می شود، پیاده‌سازی‌های امنیتی را محقق کرد.

وی، گفت: پشتیبانی سریع، اعمال تغییرات مورد نیاز ، عدم وابستگی به شرکت سازنده از مزیت های دیگری است که می توان به آنها اشاره کرد.

ابوئی، اضافه کرد: این کنتور داخلی که در سطوح مختلف از توان بومی استفاده کرده است، ساخت داخل بوده و با مغزافزار داخلی برای مصرف ارائه می شود تا اکوسیستم اینترنت اشیاء در بخش اندازه گیری راه اندازی شود. وی، ادامه داد: بحث بازار اینترنت اشیاء هنوز مشخص و روشن نیست. امیدواریم پس از انجام این کارها بتوانیم با همکاری سایر بازیگران این اکوسیستم، ادامه این مسیر را با هم پیش ببریم.

رئیس هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه ، خاطرنشان کرد: سخت افزارهای مورد نیاز ما مخصوصا در لایه چیپست از خارج تهیه می شود و ما نیز دست به گریبان تمام مشکلاتی هستیم که  سایر تولیدکنندگان نیز هستند ؛ چه در بحث‌های محدودیت های اعمال شده برای کار با ایران، حمل و نقل به کشور، ترخیص از گمرک و پرداخت های ارزی دچار مشکل هستیم.

وی، گفت: بیشتر ارزش ایجاد شده محصولات هوشمند وابسته به مغزافزاری است که روی دستگاه پیاده سازی میشود و لذا اهمیت این بخش بسیار بالاست. با توجه به اینکه رقابت بین المللی سنگینی هم وجود دارد، اگر بازار هوشمندسازی با تمرکز بر دو عامل کاهش هزینه و بهبود عملکرد در کشور نهادینه شود و کار به تیراژ برسد، غلبه بر مشکلات ذکر شده به مراتب سهل تر خواهد شد.

ابوئی، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا آخر سال راهکارهایی که توسط اپراتورها درخواست می شود را پیاده سازی و ارائه کنیم. تلاش میکنیم دوچرخه هوشمند مبتنی بر NB-IoT که به صورت پایلوت در نوزدهمین نمایشگاه تلکام با همکاری ایرانسل ارائه گردید را تجاری کنیم. در بخش LoRa  هم به عنوان یکی دیگر از بسترهای ارتباطی فعالیتهای عملیاتی خوبی داشته ایم و تلاش میکنیم تا پایان سال حداقل چهار محصول بر این پایه را معرفی نماییم.

وی در پایان افزود: جایگاه ما در اکوسیستم اینترنت اشیاء در حوزه ارتباط و تجهیزات سمت مشتری است و امیدواریم با همکاری سایر مجموعه ها که در لایه‌های دیگر این اکوسیستم فعال هستند و فعال شدن مجموعه های یکپارچه ساز، بازار اینترنت اشیاء در کشور را به حرکت درآوریم و نهایتا مردم و کشور از مزایای بیشمار آن منتفع گردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر