۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۴۰۵۴۲
جلسه شورای برنامه ریزی هفته پدافند غیر عامل در حوزه فاوا، در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای برنامه ریزی هفته پدافند غیرعامل در حوزه فاوا، با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی تحقق استانداردهای مبتنی بر پدافند غیر عامل بیان داشت: امروزه پدافند غیر عامل یک ضرورت انکار ناپذیر در مدیریت بحران می باشد چرا که با رعایت استانداردهای مبتنی بر پدافند غیر عامل می توان بسیاری از صدمات ناشی از مواقع بحرانی از قبیل حملات دشمن و یا بلایای طبیعی را به حداقل رساند.

دلگیر افزود: با توجه به اهمیت موضوع، هفته پدافند غیر عامل فرصت مناسبی برای ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد اما برنامه ریزی مستمر برای کاهش آسیب پذیری ها و ایجاد آمادگی در مواقع بحرانی ضروری  بوده و به یک زمان خاص محدود نمی شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در بیان اهداف پدافند غیر عامل گفت : کاهش آسیب پذیری ها، جلوگیری از اقدامات خرابکارانه ، شناسایی نقاط و تجهیزات حساس، کاهش خساراتهای ناشی از مواقع بحران و ایجاد ساختارهای امن ارتباطی شهری و روستایی از مهمترین اهداف پدافند غیر عامل است که با برنامه ریزی و رصد مستمر قابل دستیابی می باشد.

وی در بیان اهمیت ایجاد و حفظ  ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی ادامه داد: نگهداری از زیرساختهای ارتباطی و حفظ ارتباط در مواقع بحرانی نقش بسزایی در کمک رسانی به موقع به آسیب دیدگان و کاهش تلفات انسانی دارد.

دلگیر با اشاره به نقش امنیت اطلاعات در سازمانها و برنامه ریزی برای حفظ محرمانگی و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به اطلاعات سازمانی تاکید کرد: یکی از حوزه های مهم در پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر نگهداری از زیرساختهای ارتباطی ، جلوگیری از اقدامات خرابکارانه در حوزه اطلاعات شخصی و سازمانی بوده و حفظ حریم خصوصی سازمانی و شخصی با رعایت استانداردها یکی از اهداف پدافند غیر عامل می باشد.

وی با تشریح برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت سایبری بیان داشت: اطلاع رسانی مستمر به دستگاههای اجرایی از آسیب پذیری های کشف شده در بستر های نرم افزاری و سخت افزاری و کشف و اطلاع رسانی آسیب پذیری های وب سایتهای دستگاهای اجرایی با هدف رفع آنها و همچنین شناسایی بخش خصوصی بومی فعال در حوزه امنیت اطلاعات با هدف توانمندسازی و ارتقا اقتصاد این حوزه و سرویس دهی به موقع به دستگاههای اجرایی استان از اهم فعالیتهای این حوزه است، که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران پیوسته در استان پیگیری می شود.

دلگیر ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته تاکنون 130 دستگاه اجرایی استان به سامانه تعاملی مرکز ماهر متصل شده اند که کمک شایانی به حذف آسیب پذیری ها و اطلاع رسانی به موقع در رفع حفره های امنیتی بستر های سخت افزاری و نرم افزاری در سازمانها داشته است.

در پایان این نشست مقرر شد شرکتها و سازمانهای وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن برنامه ریزی مستمر برای ارتقا امنیت اطلاعات و نگهداری از زیرساختهای ارتباطی، گزارشات فصلی این حوزه را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ارسال نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر