۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۰۳۹۹
درحالی تاکنون آمار دقیقی از بازماندگان تحصیل استان ارائه نشده که به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بازمانده از تحصیل در سطح کشور را دارد.
به گزارش پایداریم ملی، در چند سال گذشته آموزش و پرورش به صورت جدی و با یک کار عملیاتی به بحث بازماندگان از تحصیل ورود پیدا کرده و با مراجعه به خانه و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل آن‌ها را به مدرسه فرستاده است.

بنا بر گزارش‌ها بیشترین بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان را دختران تشکیل می‌دهند همچنین محرومیت‌هایی از جمله دوری از فضای مدرسه، صعب‌العبور بودن مسیر برخی از روستاها تا مدارس، ازدواج‌های زودرس، فقر، مسائل فرهنگی، پراکندگی جمعیت و... در سیستان و بلوچستان سبب شده تا این استان در بین 31 استان کشور، بالاترین نرخ بازماندگان از تحصیل را به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان براساس امکانات آموزش و پرورش با همت مدیران مدارس و سایر دستگاه‌های اجرایی استان امسال بیش از 45 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و در حال حاضر به کلاس‌ درس هدایت شده‌اند.

علیرضا نخعی ادامه داد: امسال در مجموع 720 هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان در 6600 مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند که از این تعداد 150 هزار نوآموز و کلاس اولی بودند.

وی با بیان اینکه امسال با کمک خیرین و نوسازی مدارس 1000 کلاس درس جدید برای دانش‌آموزان آماده شده است افزود: خوشبختانه با همه نواقص، کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد ارتقاء شاخص های مختلف کارنامه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کارنامه قابل قبولی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور هم امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیرسازی مهربانی پارس 6 در محله چهار جمال ایرانشهر اظهار داشت: حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری اجرای طرح خود یاری آموزش و پرورش درباره تقویت و حمایت از راه‌اندازی مدارس در مناطق محروم یکی از اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده ‌است.

معصومه ابتکار با اشاره به افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیرساز مهربانی پارس عنوان کرد: این مدرسه با هدف فراهم ساختن زمینه فراگیری علم و دانش برای بازماندگان از تحصیل برای دختران اندازی شده است. همه باید در فراهم کردن زمینه تحصیل افراد بازمانده از تحصیل احساس مسئولیت کنیم چون بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت کار بسیاری بزرگی است که به صورت جدی از سوی معاونت امور زنان و خانواده دنبال می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر