۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۷۳
‌مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: برعکس سال‌های گذشته قاچاق سیگار این بار از مرزهای کشورمان به سمت آذربایجان انجام می‌شود.
به گزارش پایداری ملی،‌ حسین نجف‌زاده در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار کرد: هر چند در گذشته این نوع قاچاق از طرف آذربایجان به سمت ایران انجام می‌شد اما این شرایط متفاوت از گذشته است و قاچاق سیگار از کشورمان به سمت آذربایجان بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق سیگار علاوه بر آسیب‌های اقتصادی مضرات روحی، روانی و جسمی را نیز در جامعه به دنبال دارد و در تقسیم‌بندی کالای قاچاق سیگار و مواد دخانی در ردیف کالاهای مضر سلامت تعریف شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله سیگار در اولویت تعزیرات حکومتی است، بیان کرد: به دنبال نوسانات قیمت ارز اقدامات خوبی در راستای شناسنامه‌دار کردن فعالان مواد دخانی انجام شده که این امر به کاهش قاچاق سیگار تا یک پنجم منجر شده است.

نجف‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 3.5 میلیارد نخ سیگار درر نیمه اول امسال به صورت قاچاق وارد کشور شده است، افزود: این میزان قاچاق سیگار 15 درصد مصرف داخلی را شامل می‌شود.

وی به فعال بودن 17 کارخانه تولید سیگار در کشور اشاره کرد و گفت: در کنار مبارزه فیزیکی نیروی انتظامی با قاچاقچیان براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز واردات مواد دخانی براساس مجوز لازم و شناسنامه‌دار انجام می‌شود که البته بخشی از واردات سیگار نیز به صورت قاچاق انجام می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: ما حتی با شناسایی و شناسنامه‌دار کردم عاملان خرده‌فروشی سیگار سعی داریم تا فعالیت آنها را ساماندهی کنیم به طوری که در این زمینه 90 درصد کارها به انجام رسیده است.

نجف‌زاده تنوع عرضه سیگار را در بازار یادآور شد و خاطرنشان کرد: مبارزه به سیگار قاچاق تشدید شده و ما ماهانه به 9 تا 10 پرونده در این زمینه رسیدگی می‌کنیم و تلاش ما بر این است تا براساس قوانین تعریف شده قاچاقچیان را به اشد مجازات برسانیم.

وی بیان کرد: در کنار تولید داخلی سیگار واردات سیگار خارجی از مرزهای آذربایجان به حداقل رسیده و روند معکوسی را در این زمینه شاهد هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر