۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۰۳۵۴
سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد:
امیر عزیزی گفت: 30 درصد مساحت کلانشهر مشهد در پهنه های با درجه خطر خیلی بالا واقع شده در مواقع بحران می تواند تلفات زیادی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،امیر عزیزی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: 70 درصد مساحت مشهد نیز در پهنه های با خطر در حوزه پدافند غیرعامل هنگام وقوع بحران واقع است. همچنین در نقشه خطرپذیری مشهد چهار گسل زلزله خیز رصد شده و سیلاب و فرونشست دشت مشهد نیز این شهر را تهدید می کند.
وی ادامه داد: اعتبار جاری حوزه مدیریت بحران شهرداری مشهد دو میلیارد و 400 ملیون ریال است که باید افزایش یابد. با اعتبار کنونی حتی نمی شود وضعیت موجود شهر را در حوزه بحران ثابت نگه داشت.
سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد به فعالیت هفت هزار و 200 نیروی سازمان یافته در قالب 'گروههای دوام ثامن' در این کلانشهر نیز اشاره افزود: از این افراد برای افزایش بهره گیری از توان شهروندان در زمان بحران و آموزشهای شهروندی مرتبط استفاده می شود.
وی گفت: با توجه به شرایط ویژه کلانشهر مشهد، طی یک سال اخیر اقدامات مختلفی در حوزه مدیریت بحران صورت گرفته که فعالسازی ستاد بحران در تمام مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری از آن جمله است. همچنین کارگروه تخصصی مدیریت بحران و ایمنی در شورای شهر تشکیل شد.
عزیزی افزود: با اقدامات انجام شده هم اینک مدیریت واحد شهری در حوزه ایمنی و بحران در مشهد شکل گرفته و در بسیاری از اتفاقات بدون ریالی هزینه، از سایر سازمانهای بحران مدار کمک گرفته می شود.
کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد با وسعت 351 کیلومترمربع تنها 15 سوله بحران دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر