۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۲۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: هنوز تعریف درستی از روستانشینی و شهرنشینی نداریم، امروز به این فکر افتاده‌ایم که در بحث توسعه روستایی موضوع معیشت مهم‌ترین مسئله است.
به گزارش پایداری ملی، جواد رحمتی پیش از ظهر امروز در همایش بخشداران و دهیاران استان با محوریت اشتغال روستایی بابیان اینکه سالیان سال در حوزه توسعه روستایی کار کردیم و نهادهای مختلفی در این خصوص شکل گرفتند، اظهار داشت: با همه این اقدامات تنها تمرکز بر روی ارائه خدمات بوده و در سایر حوزه‌ها کار چندانی انجام نشد و امروز به این فکر افتاده‌ایم که در بحث توسعه روستایی موضوع معیشت مهم‌ترین مسئله است.

وی با بیان اینکه هنوز شناخت درستی از روستاها نداریم و در راستای توسعه روستاها استراتژی مناسبی هم نداریم، افزود: برای کاری که در حوزه کالبدی روستاها انجام شد، بنیاد مسکن تشکیل و در ادامه دخالت در روستاها در حوزه کالبدی به اجرای طرح‌های هادی تبدیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: متأسفانه ویژگی‌های خاص کالبدی روستاها که معماری خاص و یا استفاده از مصالح خاص بود را با اجرای طرح‌های هادی از بین بردیم.

وی ادامه داد: وقتی از موضوع حفظ امنیت و سلامت روستاها توسط بخشداران صحبت می‌شود به معنای مسائل امنیتی خاص نیست، بلکه تعریف صحیح امنیت در روستاها تعریف اشتغال پایدار در روستا است، چراکه روستایی باید تولیدکننده باشد.

رحمتی تأکید کرد: باید انتظارات روستانشینان و مشاغل مناسب هر روستا و مشکلات بررسی و پایش شود، متأسفانه هنوز این مسئله را به‌صورت دقیق پایش نکرده‌ایم، وظیفه ما این است که پس از بررسی و پایش مسائل و مشکلات مشاغل مناسب و پایداری را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته روستاها باوجود عدم ارتباط با شهر در بحث معیشت و اشتغال به لحاظ دارا بودن منابع معیشتی و مشارکت در تأمین معیشت و اشتغال خودکفا بودند، اما امروز چه اتفاقی افتاده است، ساختارهای خاصی در روستاها وجود داشت که آن را از بین برده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: هنوز تعریف درستی از روستانشینی و شهرنشینی نداریم، آیا با اجرای طرح‌های هادی روستایی مشکلات حل‌شده و روستانشینان در روستاها می‌مانند؟!


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر