۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۰۳۰۴
قربانعلی محمدپور روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل و جلسه قرارگاه زیستی استان افزود: پسماند ، فاضلاب های شهری، سنبل آبی، آفت درختان شمشاد و آتش سوزی های عمدی از جمله این تهدیدات زیستی هستند.
به گزارش پایداری ملی، قربانعلی محمدپور روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل و جلسه قرارگاه زیستی استان افزود: پسماند ، فاضلاب های شهری، سنبل آبی، آفت درختان شمشاد و آتش سوزی های عمدی از جمله این تهدیدات زیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه سنبل آبی در هر جایی که رشد کند، طی شش ماه دوره تکثیر نیم متر از آب را کاهش می دهد، تصریح کرد: تا کنون چهارصد هکتار از اراضی تالاب ها از این گیاه پاکسازی شده است.
وی همچنین با اشاره به وجود روستاهای بالادست و پایین دست سد شهر بیجار، این موضوع را تهدید دانست و گفت: باید چاره ای برای ساکنان این منطقه اندیشیده شود.

محمدپور با بیان اینکه 90 درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود ، تاکید کرد: با تدابیری بایستی کاهش مصرف آب در این بخش را داشته باشیم.

وی با اشاره به آتش سوزی عمدی تالاب ها گفت: بیش از 12 مورد آتش سوزی عمدی طی پنج سال اخیر گزارش شده که افزون بر یکصد هکتار از تالاب ها آتش گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین شیوع بیماری هاری و طاعون نشخوار کنندگان در استان را از تهدیدات زیستی گیلان برشمرد.

امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان نیز گفت: با هدایت مدبرانه استاندار از برنامه ابلاغی پیش بینی شده طی شش ماه سال جاری، بطور میانگین 30 درصد جلوتر هستیم.

شورای پدافند غیرعامل و جلسه قرار گاه زیستی استان با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در رشت برگزار شد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر