۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۰۲۹۸
در حالی تهدیدات امنیتی طالبان علیه انتخابات افزایش یافته است، این گروه در بیانیه‌ای از مردم خواست با عدم حضور در مراکز رای دهی، آسیب نبینند، زیرا سفارت آمریکا تصمیم گیرنده اصلی انتخابات است و آرای مردم ارزشی ندارند.

به گزارش پایداری ملی، در حالی که انتخابات پارلمانی افغانستان برای دومین روز در این کشور ادامه یافته است گروه طالبان بار دیگر نسبت به مشارکت در این روند به مردم تذکر داد.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی در حضور نیروهای خارجی پذیرفتنی نیست زیرا سفارت آمریکا تصمیم گیرنده است و آرای مردم ارزشی ندارد.

کمیسیون نظامی این گروه انتخابات پارلمانی در افغانستان را توطئه برای زمینه سازی ادامه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور دانست.

این گروه به مردم افغانستان تذکر داده است که در دومین روز از انتخابات پارلمانی در خانه‌هایشان باقی بمانند و از تردد در سطح شهرها خودداری کنند.

کمیسیون نظامی طالبان تاکید کرد که این روند «آمریکایی» یعنی انتخابات پارلمانی افغانستان را مختل خواهد کرد اما نمی‌خواهد به غیرنظامیان آسیبی بزند.

روز گذشته چند صد حمله در سراسر افغانستان به مراکز رای دهی از سوی این گروه صورت گرفت که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر