۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۰۲۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور آنجا که فرهنگ و تاریخ ایران برای شما مصرف خارجی دارد برای تائید خود از آن حرف می‌زنید و در حوزه داخلی شاهد برخورد دوگانه هستیم.

به گزارش پایداری ملی، بهرام پارسایی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 29 مهر 97) گفت: دلیل اصلی همکاری مردم هر کشوری با سیستم‌های جاسوسی اجنبی، کاهش عرق ملی و هویت ملی و عدم احساس تعلق به سرزمین خود است. بخش عمده مسئله‌ای همانند عملیات تروریستی به گفته دوستان اطلاعاتی به خاطر کاهش عرق ملی و هویت ملی بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دامن زدن به گسست و ایجاد فاصله بین مردم با گذشته تاریخی خود آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب تاریخی و میراث فرهنگی تا آنجاست که سابقه تاریخی و میراث فرهنگی ما را از دلایل بالا بودن جایگاه ملت و کشور ایران در بین کشورها می‌داند.

وی افزود: آقای دکتر روحانی که در سازمان ملل و در سفر به اروپا از تاریخ و فرهنگ غنی کشورمان یاد می‌کنید و خطاب به یهودیان می‌گویید ما ناجی شما در تاریخ بوده‌ایم آنجا که مصرف خارجی برای شما دارد به نوعی برای تائید خود از آن حرف می‌زنید و در برخوردی دوگانه انکار داخلی شما را شاهدیم که به نوعی سودجویی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین است و بی‌احترامی به شعور و فرهنگ تاریخی جامعه به شمار می‌رود.

پارسایی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور درخواست نام‌گذاری روز کوروش را که مسئله‌ای کاملا اجتماعی و فرهنگی است به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادید و آن را امنیتی کردید. در دنیا مسائل امنیتی را برای کاهش هزینه‌های ناشی از آن فرهنگی و اجتماعی می‌کنند و ما کاملا نقطه عکس آنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در بین کشورهای دارای استعداد گردشگری جزو 10 کشور اول دنیاست اما به دلیل کج سلیقگی‌ها و عدم استفاده از داشته‌های تاریخی و فرهنگی جایگاه ما برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل در رده 93 جهان است. چه کسی باید پاسخگوی این فرصت سوزی‌ها باشد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر