۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۰۱۹۳
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۱ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسداله هادی‌نژاد با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر در هفته اخیر اظهار کرد: مجموع کشفیات در هفته اخیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است که نسبت به هفته گذشته که ۱۱ هزار و ۲۱۱ کیلوگرم بوده ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۹۹۶۸ کیلوگرم بوده است که ۸۶.۷ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی‌نژاد اضافه کرد: همچنین از این میزان، ۹۲۹ کیلوگرم حشیش، ۸۲ کیلوگرم هروئین، ۳ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۲۰ کیلوگرم شیشه، ۱۲۷۴ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۱۶۳۰ عدد قرص روانگردان و ۴۹۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی یک هزار و ۴۷۵ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۷.۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع یک هزار و ۲۷۴ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۷۹۹ لیتر مواد مکشوفه مربوط به استان تهران و ۴۲۵ لیتر مربوطه به استان هرمزگان و مابقی مربوط به آذربایجان غربی است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از مجموع یک هزار و ۶۳۰ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۹۵۰ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، ۴۱۹ عدد استان البرز، ۲۱۰ عدد استان هرمزگان و مابقی مربوط به تهران است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳ هزار و ۵۰۵ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۳۰ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با دو هزار و ۶۲۷ کیلوگرم، هرمزگان با یک هزار و ۲۷۶ کیلوگرم، خراسان رضوی با یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم و تهران با ۷۵۷ کیلوگرم و فارس با ۴۷۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سهم کشفیات ۳ استان اولویت‌دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۶۴.۴ درصد است.

هادی‌نژاد در پایان گفت: طی این مدت، ۱۲۰ دستگاه خودرو، ۱۷ دستگاه موتور سیکلت، ۳ قبضه سلاح و ۳۴ دستگاه موبایل توقیف شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر