۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۰۱۸۱
فرماندار بندرماهشهر از جزئیات ۷۰ پروژه‌ی طرح توسعه شهرستان بندرماهشهر که در شورای راهبردی تصوب شده و در سال جاری آغاز می‌شوند خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، محسن بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه بندرماهشهر اظهار داشت: نشست‌های خبری‌ با اصحاب رسانه با دید اینکه بازخورد این نشست‌ها در جامع دیده بشه برگزار شده و مسائل شخصی در آن در نظر گرفته نمی‌شود؛ از دی ماه سال گذشته که من به عنوان فرماندار بندرماهشهر منتصب شده‌ام 9 ماه گذشته و شهرستان بندرماهشهر از همه جوانب برای کشور حائز اهمیت بوده است.

وی افزود: 2 ماه ابتدایی حضور من در شهرستان صرف شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها این شهرستان صرف شده و با توجه این ظرفیت‌ها و با کمک مجموعه صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر تدوین و تصویب شده است؛ قرارگاه فرهنگی نیز با هدف ارائه برنامه اجتماعی فرهنگی برای شهرستان تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: برای سال 97 بیش از 70 پروژه که در قالب طرح توسعه تعریف شده آغاز شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و در حال تعیین پیمانکار بوده است؛ 600 میلیارد ریال برای آغاز این پروژه‌ها  در نظر گرفته شده و تخصیص اعتبار برای پروژه‌ها بر اسا عملکرد و روند پیشرفت پروژه تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: نصب و راه‌اندازی سیستم برق پایگاه خورموسی، تعمیر و تجهیز پایگاه‌های بسیج شهرستان بندرماهشهر، احداث ساختمان راهنمایی و رانندگی شهر چمران، احداث ساختمان فرماندهی نیرو انتظامی شهرستان، نصب و تجهیز دوربین‌های مدار بسته درون شهری بندرامام و بندرماهشهر، تعمیر مساجد سطح شهرستان بندرماهشهر، احداث سالن بانوان هیئت فاطمیون بندرماهشهر، تعمیر و تجهیز مراکز و کانون‌های فرهنگی شهرستان از جمله این پروژه‌ها بوده است.

بیرانوند عنوان کرد: توسعه، تعمیر و تجهیز حوزه علمیه برادران بندرماهشهر، توسعه و بازسازی حسینیه ثارلله بندرماهشهر، احداث فرهنگسرای بندرامام، خانه فرهنگ شهرک طالقانی، احداث کتابخانه شهرک طالقانی، احداث و تجهیز پایگاه انتقال خون بندرماهشهر، بهسازی کامل اتاق عمل بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، احداث مرکز بهداشت روستایی در دو روستای بسیتین و هشه، تکمیل و تجهیز همه بخش‌های بیمارستان راه زینب بندرامام نیز از دیگر پروژه‌های شهرستان بندرماهشهر در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: کمک به تکمیل سوله ورزشی صالحین سپاه، احداث سالن ورزشی بسیج بندرامام، احداث سالن چند منظوره شهرک طالقانی، توسعه سالن بدنسازی شهرک طالقانی، احداث سالن کاراته بندرماهشهر، توسعه و تعمیر سالن کشتی بندرماهشهر، احداث سالن ورزشی در روستاهای گرگر و قدس، احداث سالن چند منظوره و جایکاه ویژه ورزشگاه تختی بندرامام، تعمیر، تجهیز و بهسازی اماکن ورزشی بندرامام، احداث سالن ژیمناستیک  بانوان در بندرماهشهر، احداث چمن مصنوعی روستای حدید، احداث و گلنگ‌زنی سالن ورزشی 5 هزار نفره در بندرماهشهر نیز از پروژه‌های ورزشی طرح توسعه بندرماهشهر بوده که در سال جاری انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر افزود: احداث و تکمیل چندین واحد برای مددجویان بهزیستی بندرماهشهر و بندرامام، تجهیز و تعمیر آسایشکاه معلولین بندرماهشهر، تعمیر و بهسازی ساختمان کمیته امداد، تعمیر و اصلاح روشنایی معابر سطح شهرستان، توسعه شبکه برق روستایی، خرید پمپ فاضلاب بندرامام، احداث و تکمیل تصفیه خانه شهر چمران، بازسازی و توسعه و تعمیر سیستم فاضلاب پدافند و زندان نیز جز 70 پروژه‌ی است که امسال آغاز می‌شوند.

وی بیان کرد: تکمیل و تجهیز خانه معلم بندرامام، تجهیز کارگاه مکانیک خودرو فنی و حرفه‌ای بندرماهشهر، تکمیل دو مدرسه در فاز 6 بندرماهشهر، احداث 12 کلاس در ناحیه صنعتی بندرماهشهر، احداث هنرستان کار و دانش در شهرک طالقانی و شهر چمران،  احداث مدرسه در روستای سرخره، تعریض جاده بندرامام به بندرماهشهر، خرید 10 دستگاه خودرو  برای نهاد‌های شورای تامین شهرستان و احداث و بهسازی اسکله صیادی بندرماهشهر نیز از دیگر پروژه‌های تصویب شده بوده است.

بیرانوند گفت: احداث ساختمان صنایع دستی تحت عنوان بازارچه صنایع دستی بندرماهشهر، خرید تجهیزات هلال احمر بندرماهشهر، طرح بسته‌بندی خرما برای خانواده‌های زندانیان و نصب و راه‌اندازی سیستم دیجیتال صدا و سیما شهرستان از جمله 70 پروژه‌های طرح توسعه بوده که در سال جاری آغاز شده البته تعدادی از پروژه‌ها به دلیل مسائل امنیتی بیان نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مدیران عملیاتی بندرماهشهر در منطقه حضور نداشته که با توجه به اهمیت این اداره به قدم‌هایی برای تغییر این مدیر برداشته شده است؛ همه مصوبه‌های شورای بندرامام با کمک دادستان این شهر بررسی شده و هیچ مصوبه که تخلف بوده تایید نشده است.

فرماندار بندرماهشهر در پایان با اشاره به قطعی آب در روزی که شهرستان با بحران گرد و غبار بود، خاطرنشان کرد: در روزی که گرد و غبار در بندرماهشهر رخ داد و آب شهروندان از صبح تا غروب قطع بود، این مشکل یک ایراد مدیریتی بوده و با توجه به اینکه در ستاد بحران چند روز قبل از حادثه گرد و غبار دستور اورحال در دستکاه اجرایی را صادر کردیم اما در وقت بحران به مشکل بی‌آبی برخوردیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر