۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۰۱۳۶
انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان از برگزاری دوره کوتاه مدت عمومی- تخصصی پدافند غیرعامل شهری ویژه مدیران و کارشناسان شهرداری آبادان خبرداد.


به گزارش خبرنگر پایداری ملی،این دوره آموزشی بر اساس توافقات صورت گرفته بين مديريت سازمان پدافند غیرعامل کشور با شهرداری آبادان توسط انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان با حضور مدیران وکارشناسان آن شهرداری بمدت 20 ساعت مورخ (23/7/97 الی 25/7/97) برگزار گردید.

سعید فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با اشاره به سياستهاي ابلاغي توسط مقام معظم رهبري (مدظله العالي ) در حوزه پدافند غيرعامل و فراهم نمودن بستر آموزش و فرهنگ سازي ابراز داشت: ایمن سازی منابع و زیرساخت های ضروری کشور، حفظ منابع... از مهمترين دلايل اهميت اين مقوله در عصر حاضر به شمار مي رود.

ایشان همچنین در ارتباط با اهمیت پدافند غیرعامل، تهدیدات جدید دشمن و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در انجام وظایف محوله هر دستگاه مطالبی را مطرح نمودندو همچنین با توجه به در پیش بودن هفته ی پدافند غیرعامل، فرصت مغتنی است که در آن با ایجاد فضای همدلی و همکاری هر چه بیشتر کلیه دستگاه های اجرایی استان در اجرای هر چه بهتر اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مباحث مربوط به پدافند غیر عامل گام های موثر تری برداریم.

ایشان همچنین در ارتباط با اهمیت پدافند غیرعامل، تهدیدات جدید دشمن و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در انجام وظایف محوله هر دستگاه مطالبی را مطرح نمودند و با توجه به در پیش بودن هفته ی پدافند غیرعامل بر اجرای هرچه بهتر مراسمات و برنامه های هفته پدافند غیرعامل در شهرستان تأکید کرد وآنرا فرصت مغتنی دانست که در آن با ایجاد فضای همدلی و همکاری هر چه بیشتر کلیه دستگاه های اجرایی استان در اجرای هر چه بهتر اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مباحث مربوط به پدافند غیر عامل گام های موثر تری برداریم.

سپس در ادامه خسرو پیرهادی رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان به اهداف برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و افزود: امید است با انجام این قبیل برنامه ها مفاهیم پدافند غیر عامل جایگاه و اهمیت خود را بطور کامل پیدا نموده تا بتوان اهداف پدافند غیرعامل شامل کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل در مدیریت بحران، ایجاد بازدارندگی و تداوم کارکرد در شرایط سخت را در استان پیاده نماییم که این خود نیاز به برگزاری هر چه بیشتر و تداوم چنین دوره هایی در آینده می باشد.

همچنین ایشان اظهار داشت: اهميت پدافند غير عامل و آگاه سازی کلیه مدیران و کارشناسان شهرداری ها به عنوان یکی ديگر از اهداف مهم برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی می باشد همچنین برگزاری این دوره ها در زمینه دفاع غیر عامل یکی از گام های مهم و زیر بنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل جهت تقویت توان دفاعی، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور می باشد.

در این دوره آموزشی مباحثی در زمینه " اصول و مبانی، تهدید شناسی، سازه های امن و مبحث 21، پدافند سایبری، پدافند فرهنگی ، مبانی پدافند غیرعامل شهری، پدافند غيرعامل در شهرسازي ، پدافند غير عامل در زيرساختهاي شهري و پدافند غير عامل در مديريت شهري" آموزش داده شد.

حسین سمیع دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل خوزستان خاطر نشان كرد:پس از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل شهری به افرادی که در این دوره‌ها شرکت کردند گواهینامه تخصصی ارائه می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر