۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۰۱۳۳
یک کارشناس اقتصادی برجسته هشدار داد؛ اقتصاد آمریکا روبه‌رشد است، اما این رشد به زودی پایان می‌یابد.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از راشاتودی، اسکات مینرد، مدیر سرمایه‌گذاری بین‌المللی مؤسسه سرمایه‌گذاری Guggenheim Partners هشدار داد؛ علی‌رغم آنکه اقتصاد آمریکا روبه‌رشد است، اما این رشد پایان خواهد یافت.

وی در توئیتر نوشت؛ همانند یک کوهی که در تاریکی پنهان شده است و تایتانیک با سرعت تمام با آن برخورد می‌کند، اقتصاد آمریکا نیز در حال نزدیک شدن به بحران مالی در سال ۲۰۲۰ ناشی از بالا رفتن نرخ بهره و در نتیجه افزایش تورم در کنار بازار اشتغال ملتهب است.

وی در مصاحبه با شبکه خبری CNBC آمریکا در توضیح نوشته خود گفت: به طور قطع این روند رشد اقتصادی پایان می‌یابد و در حال نزدیک شدن به نقطه پایان خود است؛ چراکه سیاست‌های پولی در آمریکا به شدت تشدید خواهند شد و در عین حال سیاست‌های مالی نیز به بحران‌های مالی در ۲۰۲۰ تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی ما به آن نقطه برسیم اقدامات ما باعث می‌شوند که بازار‌های بورس ۴۰ درصد سقوط کرده و ما به احتمال زیاد شاهد افزایش شدید تسهیلات اعتباری خواهیم بود. هفته گذشته بورس آمریکا شاهد سقوط قابل توجه ارزش سهام‌ها بودند که بخشی از آن ناشی از افزایش تنش بین دولت و بانک فدرال آمریکا بوده است.

ترامپ می‌گوید: ارزش دلار بسیار بالا رفته و همین امر مبادلات مالی را دشوار کرده است و سیاست‌های رئیس کل بانک مرکزی آمریکا بیش از حد سختگیرانه است.

وی همچنین گفت: قرار نیست رئیس بانک مرکزی را اخراج کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر