۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۰۰۶۷
ایالت کالیفرنیا یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌های آمریکا است که در غرب این کشور واقع است و با جمعیت ۳۸٫۸ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا محسوب می شود. این ایالت از چهار سال قبل تاکنون خشکسالی شدیدی را تجربه کرده است که جزو وخیم‌ترین و جدی‌ترین خشکسالی‌های این ایالت در یک قرن اخیر است و منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده، کم‌آبی و ایجاد محدودیت در مصرف آب شده است.
به گزارش پایداری ملی، ایالت کالیفرنیا یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌های آمریکا است که در غرب این کشور واقع است و با جمعیت ۳۸٫۸ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا محسوب می شود. این ایالت از چهار سال قبل تاکنون خشکسالی شدیدی را تجربه کرده است که جزو وخیم‌ترین و جدی‌ترین خشکسالی‌های این ایالت در یک قرن اخیر است و منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده، کم‌آبی و ایجاد محدودیت در مصرف آب شده است.

برای مدیریت شرایط مذکور که موجب افزایش ۱۰ برابری هزینه تامین آب در برخی از مناطق ایالت کالیفرنیا شده است، مقامات این ایالت از جولای سال ۲۰۱۴ اقدامات زیادی انجام داده‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱- تشکیل «واحد ضربت صرفه‌جویی آب (پلیس آب)» با هدف آموزش مشترکین نسبت به اهمیت آب و نحوه صرفه‌جویی در مصرف آن و همچنین نظارت بر روند اجرای مصوبات محدود کننده مصرف آب توسط مشترکین
۲- افزایش جریمه روزانه مشترکین پرمصرف تا سقف ۵۰۰ دلار (مشترکینی که بیش از حد مجاز از آب برای مصارفی مانند آبیاری فضای سبز جلوی منازل یا شستن خودروهای خود استفاده می کنند)
۳- نصب چمن مصنوعی و رنگ کردن چمن های خشک برای زیبا سازی و همچنین جایگزین کردن چمن با گیاهانى که مقاومت بیشترى در مقابل کم آبى دارند
۴- ایجاد محدودیت و اصلاح شیوه آبیاری بخش کشاورزی

با این وجود، در ماه های اخیر اجرای این برنامه ها با شدت بیشتری اجرا می شود به گونه ای که اول آوریل ۲۰۱۵ (۱۲ فروردین امسال)، جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا براى اولین بار یک دستور اجرائى اجبارى براى هدف کاهش مصرف آب در حد ۲۵ درصد را صادر کرد . اجرای این برنامه صرفه‌جویی اجباری موجب کاهش ۱۳٫۵ درصدی مصرف آب در ماه آوریل امسال نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۳ شد .

یکی از اقداماتی که در ایجاد موفقیت مذکور نقش مهمی داشت، اجرای طرح مجازات پرمصرف‌ها در سه منطقه شهر لس‌آنجلس (یکی از شهرهای اصلی و پرجمعیت ایالت کالیفرنیا) است. براساس این طرح، مشترکین پرمصرف تعرفه‌ای دو برابر تعرفه معمول را می پردازند. لس‌آنجلس شهری پیشرو در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب است و مصرف آب در این شهر قرار است صرفا ۱۶ درصد کاهش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر