۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۰۰۴۳
بوشهر؛
مدیرعامل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: اگرنگاه پدافندی به موضوعات مختلف داشته باشیم باید ابتدا تهدیدها را در همه زمینه ها شناسایی و با حفظ آمادگی دربرابر آنها برنامه ریزی و برخورد کنیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، کرم چرومی در جلسه شورای اداری شهرستان گناوه افزود: تهدیدها بصورت اشکال و اقسام مختلف نظیر بیوتروریسم، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، شیمیایی و پرتویی وجود دارد که باید آنها را شناسایی و با سازو کارهای مناسب در راستای حفظ آمادگی، مصون سازی و کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از حوزه های بسیار گسترده مدیریتی است و عمر آن به قدمت بشر برمی گردد، گفت: امام راحل و رهبرمعظم انقلاب با نگاهی اندیشمندانه به پدافند غیرعامل نگاه و اهمیت داده اند که نتیجه بخش و به تشکل سازمان پدافدغیرعامل منتهی شد.
چرومی ادامه داد: باتوجه به اینکه پدافندغیرعامل از رویکردهای اساسی حوزه دفاعی سیاسی کشور به شمار می آید در استان بوشهر نیز شورای پدافند تشکیل و اقدام های خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل پدافندغیرعامل استان بوشهر گفت: بحث مطالعات طرح جامع پدافندغیرعامل یکی از اقدام های بسیار خوب دراین زمینه است که تصویب و اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: یکی دیگر ازجمله اقدامات بسیارخوبی که این شورا درحوزه پدافند غیرعامل در دستور کار قرار داده بکارگیری رابطان این حوزه در دستگاه های اجرایی است که انتظار همکاری دراین زمینه از ادارات داریم.

چرومی گفت: در پدافندغیرعامل الزامات قانونی بسیار خوبی برای دستگاه های اجرایی لحاظ شده که ازجمله آنها بحث قانون توسعه پنجم و ششم است تا متناسب با قوانین و زیرساخت های قانونی نسبت به لحاظ کردن موارد مرتبط و پدافند غیرعامل برای مصون سازی و پایداری سیستم ها استفاده شود.

مدیرعامل پدافندغیرعامل استان بوشهر افزود: یکی از ظرفیت های قانونی بسیار خوب در قانون بودجه 1396 استفاده از بند' ز' تبصره 12 قانون بودجه بود که این امکان را فراهم می کرد با استفاده از 1 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی نسبت به مصون سازی زیرساخت های سیستمی ادارات استفاده شود اما در بودجه سال جاری دیده نشده است.

وی بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این بند قانونی را که در بودجه سال جاری دیده نشده و ظرفیت و حمایت کننده بسیار خوبی برای پدافندغیرعامل است در سال آینده توسط قانون گذاران مجدد از این ظرفیت بتوان استفاده کرد.

چرومی گفت: به منظور گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در استان نشست با استاندار بوشهر برگزار و تاکیدهای ویژه ای بر رویکردهای فرهنگی و برگزاری کارگاه های آموزشی دراین هفته شد.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه شروع هفته پدافندغیرعامل تقارن با روز اربعین حسینی دارد، شعار امسال این هفته افزایش بازدارندگی درسایه حماسه حسینی نام گذاری شده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر