۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۰۰۳۹
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: آموزش و پیشگیری نقش مهم و تاثیر گذاری در مدیریت مواقع بحرانی دارد براین اساس همه دستگاه های اجرایی باید آن را جدی بگیرند.
به خبرنگار گزارش پایداری ملی، رضا آریایی روز یکشنبه درنشست ستاد بحران و پدافند غیر عامل شهرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: بسیاری از برنامه ها و طرح های پدافند غیرعامل جز وظایف ذاتی دستگاه ها است.

وی اظهارداشت: در مواقع بحرانی دستگاه های مرتبط وظیفه دارند که امکانات ارتباطی را برقرار سازند و اطلاع رسانی دقیق را مد نظر داشته باشند.

فرماندار بروجرد بیان کرد: نقش رسانه ها در مدیریت بحران بسیارمهم است و مدیران دستگاههای اجرایی با ارایه دادن اخبار و اطلاعات صحیح به خبرنگاران از تولید خبرهای کذب و شایعه پراکنی جلوگیری کنند.

آریایی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند تا اخبار و اطلاعات صحیح از یک منبع موثق از طریق خبرگزاری ها معتبر شهرستان بروجرد انتشار داده شود.
وی ادامه داد: امروز مردم به رفاه اجتماعی عادت کرده اند و دائم آب و برق و گاز نیاز دارند و در صورت قطع انرژی دچار مشکل می شوند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به نقش آموزش در مدیریت بحران گفت: آموزش از وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی است لذا برگزاری دوره های کمک های اولیه و امداد و نجات در ادارات مختلف برای کارکنان ضروری و اجباری است.

آریایی افزود: با توجه به اینکه هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس آموزش های لازم را رایگان در اختیار عموم قرار می دهند دستگاه های اجرایی از این آموزش ها جهت کارکنان استفاده کنند.
وی اظهارداشت: اگر اتفاق و مشکلی در مدیریت بحران رخ دهد مسئولان مربوطه باید جوابگو باشند، سهل انگاری در امور محوله پیگرد قانونی دارد و در قوه قضاییه بررسی می شود.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: در مدیریت بحران باید به صورت میدانی عمل کرد، کوتاه کردن شاخ و برگ درختان، لایروبی جداول و نهرها، و اقداماتی از این گونه می تواند در مواقع بحرانی موثر واقع شود.

آریایی ادامه داد: با توجه به آغاز بارندگی در فصل پاییز و زمستان باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا از هرگونه بحران در سطح شهرستان بروجرد جلوگیری شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: برای آمادگی در برابر بلایای طبیعی و زلزله از ابتدای امسال 11 مانور زلزله در مدارس و و دانشگاهها و اماکن عمومی اجرا شده است.

محمد کرمی افزود: برای مقابله با بحران در مواقع اضطراری نیاز است تا نوسازی و تجهیز پناهگاه های جا مانده از دوران جنگ که در مدارس و ادارت مختلف وجود دارد تجهیز و اماده شوند.

وی اظهار داشت: برخی از ادارات در مقابل آموزش مقاومت می کنند و با هلال احمر همکاری لازم را ندارند که نیاز است تذکرات لازم در این خصوص از سوی فرمانداری به این ادارات داده شود.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: بارندگی های پاییز در بروجرد بالاتر از حد نرمال است و بارندگی ها به صورت مقطعی خواهد بود که ممکن است خطر ساز باشد.

بهروز یار احمدی افزود: وزش بادهای شدید به صورت لحظه ای رخ خواهد داد که ممکن است باعث خسارت شود.

وی اظهار داشت: سال زراعی از اول مهرماه شروع شده که میزان بارش تاکنون یک میلیمتر بوده و تا پایان مهر ماه به 10 میلیمتر خواهد رسید.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد اضافه کرد: هشدار برای کشاورزانی که کشت های خود را برداشت نکرده اند باید سریعتر محصول خود را برداشت کنند و این هفته بهترین زمان برای کشت گندم و جو خواهد بود زیرا در هفته آینده رطوبت بالای زمین اجازه کاشت نخواهد داد.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد گفت: سه واحد نیروگاهی برای مواقع اضطراری شهرستان در نظر گرفته که 50 درصد برق شهرستان را تامین خواهد کرد.

محمد خسروی افزود: برای تامین برق ایستگاههای تامین آب شرب، برق اضطراری در نظر گرفته شده است و لازم است که شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب مجتمع های روستایی اقدامات لازم برق اضطراری را داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: چند مدرسه در بروجرد ایمنی لازم برای حضور دانش آموزان را ندارد و ممکن است با هر حادثه ای تخریب شوند.

شهاب روزبهانی افزود: حدود 15 مدرسه نیز سیستم گرمایشی مناسب ندارند و نوسازی مدارس تجهیز را رها کرده و با شروع سرما دانش آموزان دچار مشکل خواهند شد.

علی شاهرودی رئیس ادراه صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: 91 نانوایی در سطح شهر بروجرد به سیستم 2 گانه سوز و دارای موتور برق هستند که در مواقع اضطراری فعال خواهند بود.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد گفت: حدود پنج تن نمک و شن و ماسه برای فصل سرما خریداری و دپو شده است.

امین گودرزی افزود: از دیگر اقدامات، شانه سازی جاده ها و لایروبی پلها و هدایت آب های سطحی از روی جاده ها و بهسازی روشنایی جاده ها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و ایمن سازی حریم جاده ها و پرتگاه ها می باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر