۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۹۹۲۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان، گفت: در آموزش و پرورش باید به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی پدافند غیر عامل بیشتر پرداخته شود.

به گزارش پایداری ملی از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب صبح پنجشنبه ۱۹ مهر ماه ۹۷ در جلسه کمیته پدافند غیرعامل استان، گفت: لزوم هوشیاری در برابر تهدیدات بسیار مهم است و باید در کف مدرسه هم در خدمت دانش آموزان باشیم و در زمینه پدافند غیرعامل آموزش لازم را به آنها بدهیم و پدافند غیر عامل باید ارتباط تنگاتنگی با مدرسه داشته باشد.

وی افزود: آسیب های فضای مجازی فرزندان ما را مورد هدف قرار داده است که امروز تهدید در کیف دانش آموزان در خانه و همراه آنان است و در آموزش و پرورش باید به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی پدافند غیرعامل پرداخته شود.

اسکندری نسب تربیت نیروی انسانی متعهد را یکی از ارکان اصلی رشد و توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: همدلی، اتحاد و هماهنگی مقتدرانه سدی محکم در برابر تهدیدات دشمن است و اختلافات و چنددستگی و چند صدایی باعث آسیب پذیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت توجه جدی دستگاه‌ها به این امر، تاکید کرد: پدافند غیرعامل پیش‌بینی راهکارها برای کم اثر کردن هرگونه تهدیدات، اتفاقات و بلایای طبیعی است و نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ پیشگیری و پیش بینی راهکار ها از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی با بیان اینکه نباید روزمره گی، توقعات و مشکلات جاری مدیران را از توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل باز بدارد، خواستار برنامه ریزی کوتاه مدت حوزه های مختلف آموزش و پرورش برای اجرای پدافند غیرعامل شد.

در ادامه علی حسینی نژاد رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان هم با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل، گفت: فرهنگ سازی و نهادینه سازی موضوع پدافند غیر عامل، ایمن سازی مراکز حیاتی حساس و مهم، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص، ارتقاء قابلیت بقا و حفظ کشور در شرایط بحران، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه های مقاومت در مقابل تهدیدات، فرهنگ سازی و ایجاد باور در مورد تاثیر پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری را از جمله اهداف پدافند غیرعامل برشمرد.

وی گفت: کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدار سازی زیرساخت‌های حیاتی و به حداقل رسانیدن تاثیر بحران ها و تهدیدات دشمن بر زیرساخت های حیاتی حساس و مهم از جمله اهداف دیگر پدافند غیرعامل است.

حسینی نژاد تصریح کرد: آسیب های مختلفی جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند و ضرورت دارد با وارد شدن به فضا های دوستانه آنان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

برپایه این گزارش جلسه کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان و جمعی از اعضای شورای معاونان مدیران و روسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش استان در محل سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر