۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۹۹۱۹
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف مهم پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان مدارس است.

به گزارش پایداری ملی از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در نشست کمیته پدافند غیر عامل این اداره کل اظهار کرد: کاهش تهدیدات آسیب های اجتماعی در مدارس زمینه ساز از بین رفتن آسیب ها در بدنه جامعه می شود.

وی، خدمت بی منت و افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد خادمین خود در آموزش و پرورش خراسان جنوبی را عاملی پدافندی دانست و تصریح کرد: امروز خطراتی که دانش آموزان و خانواده ها را  در معرض تهدید قرار می دهد ابعاد گسترده ای، به ویژه در حوزه فناوری اطلاعت به خود گرفته است.

وی از فضای مجازی وشبکه های  اجتماعی به عنوان منبع اصلی ترویج ناهنجاری های اجتماعی در بین نسل جوان به ویژه دانش آموزان یاد کرد و ادامه داد: فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است و اولیای خانه و مدرسه باید به خطراتی که به واسطه آن پیش می آید هوشیار بوده و  دانش آموزان را از این تهدیدات آگاه نموده و هدایت کنند تا آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به کمک فضای مجازی در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، تسریع در روند اداری دانش آموزان و فرهنگیان و استفاده از روش های نوین آموزشی، اضافه کرد: تسلط کامل اولیای خانه و مدرسه بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

واقعی، در ادامه یاد آور شد: پدافند غیر عامل ماهیت پیشگیرانه  داشته که در حوزه های تهدیدات نرم، اقتصادی، مردم محور و سایبری فعالیت دارد.

گفتنی است تبیین الزامات وافزایش ایمنی در راستای کاهش آسیب پذیری دانش آموزان از تهدیدات مدرن و نوین با ترسیم کارکردهای آموزش و پرورش در این حوزه و ارائه راهکارهای لازم و آموزش تخصصی فرهنگیان از دیگر موارد مورد تأکید مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این نشست بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر