۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۹۹۱۵
نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین با محوریت تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل با حضور اعضا و در محل استانداری قزوین برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی ازروابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، یوسف رضایی نیک در این نشست با تشریح گزارش‌های منتشرشده توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) اعلام کرد: استفاده از فناوری اطلاعات مزیت‌های بسیاری دارد ولی اگر مسائل امنیتی رعایت نشود می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و آموزش و آگاهی‌رسانی کافی، لازمه مقابله سریع و مؤثر نسبت به رخدادهای رایانه‌ای است. وی به اهمیت مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین اشاره کرد و این مرکز را به‌نوعی بازوی علمی دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند سایبری دانست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اطلاع‌رسانی به‌موقع مرکز ماهر برای مدیران و کارشناسان امنیت دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های به‌عمل‌آمده از طرف مرکز ماهر بسیاری از کاربران به‌روزرسانی‌های لازم را انجام نمی‌دهند، درحالی‌که کاربرانی که اقدام به بروز رسانی می‌نمایند از این آسیب‌ها مصون هستند.

در این نشست علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین نیز گفت: مجموعه نظام تأکیدات فراوانی برای رعایت پدافند غیرعامل دارند و دستگاه‌ها و مدیران باید این موضوع را جدی بگیرند. آشناگر اضافه کرد: مجموعه اقداماتی که برای پدافند غیرعامل لازم است، باید در شرایط عادی و در زمان آرامش طراحی و برنامه‌ریزی شود تا در زمان حوادث آن‌ها را به کار ببریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر