۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۹۸۷۳
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان خبر داد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان تصریح کرد: مرکز تحقیقات ابر اشیاء دانشگاه گلستان به عنوان اولین مرکز تحقیقات ابر اشیاء در کشور ایجاد شده و به زودی خبرهای خوبی از پروژه‌های موفق درحال انجام منتشر خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی، دکتر مهدی غفاری  اظهار کرد: این معاونت در حوزه ارتباط با صنعت و پژوهش‌های کاربردی، در حوزه بین‌الملل، ‌ پژوهشی و ایجاد آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه و مرکز نشر برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: در راستای شناسایی و رفع موانع در جهت تاثیرگذاری بیشتر دانشگاه گلستان در استان و منطقه، نشست‌های متعددی را با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کردیم که منجر به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری شده است.

غفاری با اشاره به اینکه تعدادی از نشست‌ها منجر به اجرای پروژه‌هایی مرتبط با مشکلات تعریف شده در دستگاه‌ها شده است، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال شش قرارداد با دستگاه های اجرایی امضاء شده و شش قرارداد دیگر نیز در حال امضاء است. این قراردادها با ادارات کل، شهرداری، سازمان پدافند غیر عامل و غیره منعقد شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان تاکید کرد: تلاش داریم معضلات و مشکلات منطقه را شناسایی کنیم و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه گلستان را برای حل آنها به کار بگیریم. علاوه بر نشست‌های منطقه‌ای و استانی، ‌ نشست‌های کشوری را هم دنبال کردیم که نتیجه آن همکاری با پژوهشگاه‌های نیرو، نفت و پلیمر بود.

وی با بیان اینکه در حوزه بین الملل همکاری با کشورهای مختلف را در دستور کار داریم، گفت: هفته گذشته کارگروه آلمان در دانشگاه تشکیل شده و در این راستا در حال تدوین تفاهم نامه با سه دانشگاه این کشور هستیم. همچنین برنامه هایی را برای بکارگیری از پتانسیل ایتالیا برای مرمت آثار باستانی پیگیری می کنیم.

غفاری با بیان اینکه در بخش it ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه داریم، گفت: مرکز محاسبات سنگین با بیش از ۲۰۰ هسته محاسباتی راه اندازی شد. مرکز آپا نیز به عنوان تنها مرکز دارای صلاحیت فضای سایبری استان در دانشگاه گلستان راه اندازی شد که این مرکز در زمان حملات سایبری می‌تواند کمک موثری به دستگاه های اجرایی استان کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر