۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۲۴
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان از راه اندازی ایستگاه تخصصی مقابله با حریق‌های شیمیایی خبر داد و گفت: در سال‌جاری تجهیزات مورد نیاز پایگاه‌های پشتیبانی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان خریداری و تکمیل می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، احمدرضا مرادی اظهارکرد: توافقنامه‌ای برای اجرای طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل شهر اصفهان با سازمان پدافند غیر عامل کشور و سازمان شهرداری‌های کشور امضاء و لایحه آن تقدیم شورای شهر اصفهان شده تا به محض تصویب آگهی مناقصه آن منتشر شود.

وی با بیان اینکه که یکی از بندهای توافقنامه امضاء شده شهرداری اصفهان با سازمان پدافند غیر عامل کشور و سازمان شهرداری‌های کشور، تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به تجهیزات مقابله با حوادث شیمیایی است، گفت: هماهنگی لازم در این باره انجام شده تا در آینده ایستگاه تخصصی مقابله با حریق‌های شیمیایی در شهر اصفهان دایر شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان ادامه داد: اطراف شهر اصفهان مراکز صنعتی تولید مواد شیمیایی فعال و کریدور حمل و نقل مواد شیمیایی در حاشیه شهر اصفهان قرار دارد، از این رو می‌طلبد ایستگاه تخصصی مقابله با حریق‌های شیمیایی در اصفهان احداث شود.

مرادی با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیرعامل در اصفهان اظهارکرد: از هشت تا ۱۴ آبان هفته پدافند غیرعامل است که به همین مناسبت شهرداری اصفهان برنامه‌های متعددی در دست اقدام دارد که می‌توان به فضاسازی و تبلیغات در شهر برای گرامیداشت این هفته، برگزاری دوره آموزش عمومی و همگانی برای شهروندان با عنوان «شهروند آماده در زمان مقابله» در برخی از مناطق شهرداری و ارایه آموزشهای تخصصی برای کارکنان با عنوان سرفصل‌های پدافند غیرعامل اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز عملیات خط دو قطار شهری اصفهان، مشاور پدافند غیرعامل برای این خط تعیین شد تا رویکرد پدافند غیرعامل و الزامات دستورالعمل‌ها برای ساخت این خط اجرا شود.

 دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان تاکید کرد: الزام حضور نماینده مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان در کمیته فنی و تمام پروژه‌های شهری با رعایت الزامات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل انجام شده تا شرایط و دستورالعمل‌های مربوطه در تمام پروژه‌های شهر رعایت شود.

مرادی با اشاره به آموزش پرسنل برای مقابله با حوادث از جمله بارندگی‌های شدید، گفت: شهر اصفهان هنگام بارندگی همچون دیگر شهرهای کشور دچار آبگرفتگی معابر و منازل می‌شود، اما کارکنان خدمات شهری شهرداری و آتش نشانی اصفهان برای انجام امدادرسانی آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: امسال حفظ فضای سبز و درختان شهر علی‌رغم کاهش شدید منابع آبی و گذشتن از تابستان کم‌آبی بسیار سخت بود، اما با اقداماتی که عوامل شهرداری از طریق آبرسانی با طریق تانکر و استفاده از پساب خریداری شده انجام دادند، بحران به خوبی پشت سرگذاشته شد، البته برای سال آینده در حال برنامه‌ریزی است تا بتوانیم با خشکسالی مقابله کرده و فضای سبز را حفظ کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر