۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۹۷۶۷
مقامات ترکیه‌ای می‌گویند همزمان با ناپدید شدن «جمال خاشقجی» پس از ورود به کنسولگری عربستان، چند مرد از داخل کنسولگری جعبه‌هایی را به یک خودرو منتقل کرده‌اند.
به گزارش پایداری ملی، مقامات ترکیه‌ای می‌گویند همزمان با ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود، چند مرد در کنسولگری عربستان جعبه‌هایی را به یک خودرو منتقل کرده‌اند.

مقامات ترکیه‌ای روز گذشته اعلام کرده بودند که همزمان با ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، تیمی ۱۵ نفره از عربستان وارد این ساختمان شده و ساعتی بعد هم کنسولگری را با هواپیمای شخصی به مقصد ریاض ترک کرده‌اند و اکنون اعلام شده که چند مرد همزمان با ناپدید شدن خاشقجی جعبه‌هایی را از داخل ساختمان کنسولگری به یک منتقل کرده‌اند.

اهمیت این موضوع از آن جهت است که گفته‌می‌شود خاشقجی در ساختمان کنسولگری کشته شده و پس از تکه تکه شدن به بیرون از ساختمان منتقل شده است.

مقامات ترکیه‌ای که روز شنبه گفته بودند خاشقجی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده، می‌گویند این جمع‌بندی حاصل تحقیقاتی است که پلیس و نیرو‌های اطلاعاتی از طریق بررسی فیلم دوربین‌های امنیتی و گفتگو با مخبر‌های درون کنسولگری به دست آورده‌اند.کنسولگری عربستان در استانبول شب گذشته (یکشنبه) در یک حرکت نمایشی درهای این کنسولگری را با یک هفته تاخیر (!) برای رفع اتهام از ریاض به روی خبرنگاران رویترز باز کرد اما با این ادعا که "دوربین‌های امنیتی در این مدت هیچ فیلمی ضبط نکرده‌اند" صرفا به نشان 

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد جمال خاشقجی پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول، در آنجا کشته شده و جسدش پس از تکه تکه شدن به بیرون از ساختمان منتقل شده است.

برخی رسانه‌ها نیز روز گذشته از پیدا شدن جسد مثله شده این روزنامه‌نگار سعودی در اطراف استانبول خبر دادند.

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند به زودی جزئیات بیشتری درباره این پرونده منتشر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر