۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۹۷۳۹
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل :
جلسه با دبیران کارگروه های تخصصی زیر مجموعه شورای پدافندغیرعامل استان برای هماهنگی، برنامه ریزی و کیفی سازی برنامه های هفته پدافند غیر عامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه با دبیران کارگروه های تخصصی زیر مجموعه شورای پدافندغیرعامل استان برای هماهنگی، برنامه ریزی و کیفی سازی برنامه های هفته پدافند غیر عامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری برگزار شد.

در این مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام عزاداری ماههای محرم و صفر ، از دبیران کارگروههای تخصصی بدلیل ارتباط خوب و تعامل و همکاری با اداره کل پدافند غیرعامل در طول سال و تدارک برنامه های خوب در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال گذشته که استان سمنان بعنوان یکی از استانهای شاخص و برتر کشور شناخته شد تقدیر و تشکر نمودند.

دبیران کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان تشکیل جلسه دادند.

ایرج کارخایی  با اشاره به اینکه امسال هفته پدافند غیرعامل از 8 لغایت 14 آبان ماه با شعار"پدافند غیرعامل ، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی" برگزار می شود اعلام نمود دستورالعمل اجرایی و محور برنامه ها برای کلیه دستگاههای اجرایی توسط معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ابلاغ شده است .

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ، آموزش ، کسب آمادگیهای بیشتر با انجام مانور و رزمایش و برگزاری نشستها و همایش های تخصصی در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل را چهار محور اصلی برنامه های هفته برشمرده و تشکیل ستاد نکوداشت هفته وکسب نظر اعضا و بازنگری و احصاء نقاط قوت و ضعف برنامه های سال گذشته و بهره گیری از توان و پتانسیل دستگاههای عضو کارگروه ، جمع بندی و برنامه ریزی جهت بزرگداشت هرچه شایسته تر این هفته بر اساس دستورالعمل اجرائی و محورهای ابلاغی اقدام را در  برنامه های کارگروه ها خواستار شد.

وی با تأکید بر اینکه این هفته فرصت مغتنمی را بمنظور ترویج و گسترش مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در سطوح مختلف جامعه برای ما ایجاد خواهد نمود افزود: با توجه به مصادف شدن روز اول هفته با اربعین حسینی ، برنامه های هفته رسما از روز 9/8/97 با نواختن زنگ پدافند غیرعامل و اجرای مانور و رزمایش در یکی از آموزشگاههای سطح متوسطه مرکز استان با حضور استاندار و ریاست محترم شورای پدافند غیرعامل استان و در مراکز شهرستانها با حضور فرماندار و اعضای شورا آغاز خواهد شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل از دیدار اعضای شورا با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و تبلیغات محیطی با استفاده از امکانات و توانمندیهای دستگاههای اجرایی و شهرداریها، برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه هدف و اقشار مختلف ، برنامه ریزی و اجرای  مانور و رزمایش در حوزه های مختلف تهدیدات سایبری ، زیستی ، شیمیایی ، کالبدی ، انرژی ، اقتصادی و مردم محور با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل و اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی و امنیتی ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، ارسال پیامک و درج شعار هفته و عناوین روزها و بیانات مسئولین بلند پایه نظام در سربرگ نامه های اداری و پایگاههای اطلاع رسانی و قبوض مصرفی ، افتتاح و بازدید از طرح ها و پروژه های پدافندی و دفاعی و... بعنوان بخشی از برنامه های هفته یاد نموده و درخواست نمودند کارگروهها نسبت به مستند سازی و گزارش کامل برنامه های اجرا شده به اداره کل پدافند غیر عامل پس از پایان هفته اقدام نمایند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه ، دیدگاهها ، پیشنهادات و اهم برنامه های پیش بینی شده کارگروه و دستگاههای عضو را برای هفته نکوداشت پدافند غیرعامل ارائه نمودند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر