۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۹۷۳۱
در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان تاکید شد؛
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه هماهنگی و هم اندیشی پدافند غیر عامل با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در محل سپاه ناحیه سمنان برگزار شد. در این دیدار بر استفاده و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی بسیج در امر فرهنگسازی و اجرای برنامه های حوزه پدافند غیرعامل تاکید شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه هماهنگی و هم اندیشی پدافند غیر عامل با حضور  مدیرکل  پدافند غیر عامل استانداری و فرمانده سپاه  قائم آل محمد (عج) در محل سپاه ناحیه سمنان  برگزار شد. در این دیدار بر استفاده و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی بسیج در امر فرهنگسازی و اجرای برنامه های حوزه پدافند غیرعامل تاکید شد.

همچنین مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با بیان اینکه :امروزه دشمن از لحاظ محتوا، پیچیدگی و گستردگی و استفاده از فنون ، علم و تکنولوژی تهدیدات دیگری را مطرح می کند و این امر باعث شده تا نقش دفاع غیر عامل در کنار دفاع عامل بیشتر  احساس شود.

در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان، بر استفاده و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی بسیج درامر فرهنگ سازی و حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

ایرج کارخایی افزود: امروزه پدافند غیرعامل برای کشور نقش حیاتی و کلیدی دارد و دامنه و پیچیدگی تهدیدات دشمنان از شروع انقلاب تاکنون مستمر و دائمی بوده پدافند غیرعامل را امری مهم دانست .


وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در سال 1382 مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد : از همان  آغاز اقدامات گسترده ای آغاز گردیده ، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب نیامند تلاش بیشتر هستیم و در این رابطه  نیاز به همت و تلاش همگانی و فرهنگ سازی جدی دارد .

کارخایی ادامه داد : حوزه سایبری برای پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است ، و از جمله حوزه هایی است که دشمن می خواهد هم از لحاظ نرم و سخت آن به جامعه اسلامی صدمه وارد کند .

دبیر شورای پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به نقش ارزنده بسیج خواستار همکاری و همیاری بسیج در رده های مختلف برای گفتمان سازی و ترویج مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل و اجرای مناسب برنامه های هفته پدافند غیر عامل در سطح استان شد.  

در ادامه سردار حسن زاده  فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)  استان  افزود : پدافند غیر عامل ایجاد مصونیت برای کشور، مردم و زیر ساخت های کشور است و با توجه به تهدیدات متنوع و ترکیبی دشمن و گستردگی آنها رسیدن به اهداف پدافند غیر عامل با صبر ، استمرار برنامه ها، و استفاده حداکثری توان و ظرفیت ها است.

سردار حسن زاده یکی ازاصول پدافند غیرعامل را کاهش خسارات عنوان نمود و افزود رعایت اصول ، ضوابط و الزامات پدافند غیرعامل موجب بی اثر شدن و کم شدن خسارات درزیر ساخت ها و مراکز مهم می شود.

وی به آمادگی و همکاری ظرفیت های بسیج  اعم از بسیج ادارات ، مساجد ، روستا ها و بسیج دانش آموزی و دانشجویی در عرصه فرهنگسازی پدافند غیرعامل اشاره نمود  و استفاده از برنامه های تلویزیونی ، شبکه های مجازی و رسانه ها و مطبوعات را برای این امر مهم برشمرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان همچنین به برگزاری رزمایش های مختلف با اهداف توانمندی ، هماهنگی ظرفیت ها در سطوح مختلف عملکردی ، و آثار پدافند غیر عامل به مردم و مسئولین کرد.

سردار حسن زاده استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل را در سنین پایین مهم برشمرد و افزود: سرآغاز آموزش از دوره های پایین بامطالب و مفاهیم ساده تر تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در جامعه دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر