۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۹۶۹۴
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی:
خرازی گفت: تامین امنیت علمی کشور در گرو تولید و توسعه علوم و فناوری‌ها و به همت جوانان کشور است.

به گزارش پایداری ملی؛ سید کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان، با معرفی این قشر به عنوان سربازان میادین علم و فناوری و با اشاره به جان فشانی و فداکاری جوانان در تامین امنیت کشور گفت: همانطور که جوانان رزمنده با تقدیم جان خود علیه دشمنان این مرز و بوم مبارزه می کنند تا خدشه ای به امنیت کشور وارد نشود، جوانان ما در مدارس و دانشگاهها نیز باید با فراگیری و توسعه علوم و فن آوری های گوناگون، امنیت علمی کشورمان را تامین و تضمین کنند.

خرازی خطاب به دانش آموزان گفت: ما باید علوم و فناوی های پیشرفته را همچون یک پدافند علمی در کشور توسعه دهیم تا دیگران نتوانند با تسلط خود بر علم و فناوری علیه ما اقدامی انجام دهند.

لزوم توجه به اهمیت دانش علوم اعصاب شناختی

وی با بیان اینکه امروز برخی از کشورها از جمله آمریکا در حال سرمایه گذاری های کلان در حوزه علوم شناختی هستند تا با دست یافتن بر اسرار ذهن و مغز سلطه خود را در جهان گسترش دهند، گفت: دنیای کنونی دیگر دوران سخت افزاری نیست و عصر نرم افزاری جایگزین آن شده است.
وی تصریح کرد: دانش علوم اعصاب شناختی تاثیراتی بسیار عمیق در آینده بشریت رقم خواهد زد و کشوری که به این علم و فن آوری تسلط یابد، برتری را از آن خود خواهد ساخت.

دانش آموزان؛ سربازان جامعه علمی

خرازی شناسایی استعدادهای درخشان را گامی ارزشمند برای ترویج و ارتقای دانش و فناوری و اعتلای آینده کشور دانست و ادامه داد: دانش آموزان به عنوان سربازان جامعه علمی وظیفه خطیری برای ساختن آینده کشور بر عهده دارند و برای دستیابی به این هدف مقدس باید با خلوص نیت، فروتنی و وطن دوستی در مسیر علم و پژوهش گام بردارند.

مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان، با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ، در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار شد.

برگزاری مسابقات علوم اعصاب شناختی با حضور بیش از 900 دانش آموز سراسر کشور

در پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی بیش از 900 دانش آموز در 35 تیم و یکصد دبیر از سراسرکشور شرکت داشتند که سه تیم برتر دانش آموزی در این حوزه معرفی شدند. در مراسم اختتامیه این رویداد که محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد علوم شناختی در امور آموزش و جمعی دیگر از مسوولان و اساتید آموزشی و دانشگاهی شرکت داشتند، دو تیم دانش آموزی از دزفول و یک تیم از زاهدان به عنوان گروه های برتر دانش آموزی از سوی داوران برگزیده و معرفی شدند.

یک تیم دانش آموزی از دزفول بواسطه پژوهش در زمینه "کد کردن بوها با استفاده از ثبت سیگنال های مغز" به عنوان تیم اول این مسابقات شناخته شد و تیم دانش آموزی زاهدان به سبب فعالیت تحقیقی در امر "تاثیر عملکردی تلقین بر حافظه " در رده دوم و یک تیم دیگر دانش آموزی از دزفول به دلیل پژوهش درخصوص " آثار صوت درمانی بر فعالیت های مغزی " در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفتند.

این مسابقات به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی ، هر ساله با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و ادارات کل آموزش و پرورش استانها برگزار می‏ شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر