۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۳۹۶۱۳
وزیر انرژی روسیه گفت: «اگر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال شوند، ما همچنان به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم»
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایتارتاس، مسکو قصد دارد همکاری با ایران را حتی با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه دهد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در حاشیه گردهمایی هفته انرژی روسیه گفت: «اگر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال شوند، ما همچنان به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم».

وی ادامه داد: «ما علاقه داریم به همکاری با ایران ادامه دهیم. ایران شریک اقتصادی بلندمدت ماست. مطمئناً باید نوعی از همکاری را پیدا کنیم که پروژه‌های مشترکمان را به نتیجه برساند».

نواک گفت: تماسش را با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران حفظ می‌کند و امیدوار است در روز چهارشنبه نشستی با او داشته باشد.

نواک به خبرنگاران گفت: «ما در مورد همکاری هایمان بحث می‌کنیم و اگر زنگنه به روسیه پرواز کند زمانی برای دیدار دو جانبه خواهیم داشت».

تحریم‌های آمریکا علیه ایران

در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن تصمیم دارد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که همان معاهده برنامه اتمی ایران است عقب بکشد، چون فکر می‌کند این قرارداد به ایران امکان ساخت بمب اتم را می‌دهد. او هشدار داد که آمریکا تحریم‌های قبلی ضد ایرانی را باز میگرداند و تحریم‌های جدیدی هم اعمال خواهد کرد. اولین دور تحریم‌ها که هدفش بخش اتومبیل و تجارت طلا و فلزات بود در هفتم ماه اوت اجرایی شد. تحریم‌های بعدی در ۴ نوامبر عملی می‌شوند تا درآمد نفتی دولت ایران را به صفر برسانند.

اتحادیه اروپا «مقررات مسدود کننده» را معرفی کرد و اعلام کرد طبق این مقررات تحریم‌های آمریکا علیه ایران در قلمروی اتحادیه اروپا بی اعتبار هستند و شرکت‌های اروپایی را از اجرای تحریم‌ها منع کرد.

همایش جهانی انرژی در هفته انرژی روسیه، سوم تا ششم اکتبر در مسکو برگزار می‌شود. سران شرکت‌های بزرگ انرژی دنیا در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر