۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۹۵۸۰
دکتر شهرتی فر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی: کشور ما از نظر تهدیدات منطقه ای در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد. با توجه به تاثیر مناسبات و تهدیدات در زندگی مردم بایستی با دقت ضمن برآورد تهدیدات، برنامه ریزی و آمادگی لازم را جهت مقابله با آن داشته باشیم، و این امر نیز با اجرای رزمایش متفاوت با موضوعات مختلف میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،دکتر شهرتی فر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان به رعایت الزامات پدافند غیرعامل برای مصون سازی و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بلایای طبیعی و غیرطبیعی را از اصول اصلی و جزو وظایف دستگاه ها بیان کرده و افزودند: کشور ما از نظر تهدیدات منطقه ای در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد. با توجه به تاثیر مناسبات و تهدیدات در زندگی مردم بایستی با دقت ضمن برآورد تهدیدات، برنامه ریزی و آمادگی لازم را جهت مقابله با آن داشته باشیم، و این امر نیز با اجرای رزمایش متفاوت با موضوعات مختلف میسر خواهد شد.

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اهمیت اجرای موفقیت آمیز رزمایش زیستی با محوریت قرارگاه زیستی استان و کارگروه های تخصصی هشتگانه مربوطه تاکید کرده و همکاری جدی سایر دستگاه ها و کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیرعامل را در اجرای رزمایش مذکورخواستار شدند.


شهرتی فر تلاش های صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل را ناکافی دانسته و فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل را فرصتی مغتنم و مناسب برای آگاه سازی جامعه و مسئولین جهت اتخاذ تدابیر موثر و گفتمان سازی عمومی و تخصصی در بین مردم و دستگاه ها شمردند. شهرتی فر با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در اداره کل پدافند غیرعامل استان، ضرورت تشکیل ستادهای مشابه در دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و فرمانداری های استان را یادآوری کرده و بر انجام برنامه ریزی و اقدامات موثر در موضوع الزامات پدافند غیرعامل تاکید نمودند.

در این جلسه کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، پدافند غیرعامل را یک راهبرد اساسی و یکی از ارکان امنیت ملی ذکر کرده و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، قوانین و اسناد بالادستی افزودند: لازم است مسئولین دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و غیردولتی نسبت به آگاهی بخشی و انجام اقدامات پیشگیرانه به صورت مستمر در زمینه مصون سازی سرمایه ها و دارایی های جامعه اقدام نموده و از طریق شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری های احتمالی، پایداری و تحمل جامعه را افزایش دهند. وی ارتقاء فرهنگ عمومی و ایجاد آرامش روانی و روحی مردم را ضروری دانسته و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی را برای برگزاری باشکوه هفته پدافند غیرعامل خواستار شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر