۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۹۵۷
روزنامه نگار یهودی آمریکایی گزارش داد:
"ريچارد سيلوراشتاين" روزنامه نگار یهودی آمریکایی در مقاله‌اي تحت عنوان "دروغ‌هايي که رژيم صهيونيستي در مورد برنامه تسليحاتي خود مي‌گويد" با اذعان به اهداف نظامي و تسليحاتي برنامه هسته‌اي رژيم صهيونيستي به رويکرد رياکارانه اين رژيم در قبال برنامه هسته‌اي کشورمان پرداخته است.
اين نويسنده که همواره واقعيات پشت پرده رژيم اسرائيل را برملا مي‌کند، با اذعان به دروغ و فريبکاري سران رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته‌اي "تسليحاتي" اين کشور مي‌افزايد "آونر کوهن" يکي از برنامه ريزان برنامه هسته‌اي  تسليحاتي اسرائيل در مقاله‌اي که اخيرا نوشته به دروغ‌هاي سران اين رژيم و مقامات آن در مورد برنامه هسته‌اي تسليحاتي اسرائيل اشاره کرده و اذعان نموده است سران تل آويو با اين کار قصد گمراه سازي افکار عمومي در مورد جاه طلبي‌هاي هسته‌اي‌شان را داشته‌اند.

وي در مقاله خود با استناد به 42 سند محرمانه رژيم صهيونيستي به حمايت سران رژيم صهيونيستي از ساخت سلاح هسته‌اي اشاره کرده است. دولت فرانسه در اواخر دهه 50 ميلادي به رژيم صهيونيستي براي ساخت نيروگاه هسته‌اي "ديمونا" کمک کرده بود. با اين حال در دهه 60 ميلادي و پس از به قدرت رسيدن "شارل دوگل" در فرانسه وي محدوديت‌هاي بيشتري را در مورد کمک هسته‌اي دولت فرانسه به رژيم صهيونيستي اعمال کرد. هم اکنون نيز نخست وزير رژيم صهيونيستي و وزراي کابينه وي مدعي شده‌اند برنامه هسته‌اي‌شان براي اهداف صلح آميز است در حاليکه اين موضوع واقعيت ندارد و در پشت اسرائيلي‌ها ساخت سلاح‌هاي کشتار جمعي و خطرناک را با سرعتي غير قابل باور دنبال کرده‌اند." 

نويسنده در ادامه مي‌افزايد "در سال 1964 ميلادي، دستگاه اطلاعاتي کانادا اظهار داشت که به اطلاعاتي دست يافته که نشان مي‌دهد دولت آرژانتين با فروش 80 تن کيک زرد اورانيومي به رژيم صهيونيستي موافقت کرده تا در مقابل صهيونست‌ها اين مقدار اورانيوم را جايگزين مواد هسته‌اي نمايند که از دولت فرانسه دريافت کرده بودند. بعدا سفارت آرژانتين نيز اين خبر را تاييد کرد. کارشناسان اطلاعاتي تخمين زده‌اند که رژيم صهيونيستي قادر است ظرف مدت 24-18 ماه يک بمب هسته‌اي توليد کند." 

نويسنده در ادامه به اسناد محرمانه بيشتري اشاره مي‌کند که کوهن آنها را فاش کرده و در اين باره مي‌افزايد: "کوهن همچنين از افتتاح شرکتي در ايتاليا توسط دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) اشاره کرده است که مسئوليت خريد 200 تن اورانيوم از بلژيکي‌ها در سال 1968 ميلادي را برعهده داشته است. اين مواد هسته‌اي از طريق يک کشتي اروپايي به رژيم صهيوينستي منتقل شده و در نهايت به نيروگاه هسته‌اي "ديمونا" انتقال يافته است."

نويسنده در ادامه با اذعان به دروغگويي مقامات صهيونيست در مورد برنامه هسته‌اي رژيم صهيونيستي مي‌افزايد "مقاله کوهن که در نشريه "فارن پالسي" نشان مي‌دهد که سران رژيم صهيونيستي تا چه اندازه دروغ مي‌گويند. در اين مقاله به اقدامات صهيونيست‌ها در دهه‌هاي گذشته اشاره شده است. براي مثال نويسنده از اين واقعيت پرده برداشته که "لوي اشکول" نخست وزير رژيم صهيونيستي در زمان حيات "جان اف کندي" رييس جمهور آمريکا با وي بطور مخفيانه به توافق دست يافته بود که دانشمندان هسته‌اي آمريکايي براي بررسي و ارزيابي به نيروگاه هسته‌اي "ديمونا" بروند. با اين حال زماني که کارشناسان آمريکايي وارد نيروگاه هسته‌اي ديمونا و مناطق حساس آن در سرزمين‌هاي اشغالي شده بودند صهيونيست‌ها از ادامه فعاليت آنان جلوگيري کرده و سعي در مخفي کاري نموده بودند. در حاليکه آمريکايي‌ها از اين موضوع آگاه بودند اما بر روي واقعيات چشم بستند." 

نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به شفاف بودن عملکرد ايران در زمينه پيشرفت‌هاي "صلح آميز" هسته‌اي مي‌نويسد "عملکرد اسرائيل در مورد برنامه هسته‌اي‌اش با ايران قابل مقايسه نيست از آن رو که صهيونيست‌ها رفتاري "بي قيد و بند" در اين باره دارند و تعهدي به هيچ يک از موازين بين المللي نداشته‌اند. رژيم صهيونيستي همواره در صدد ساخت سلاح هسته‌اي بوده و دائما هم در اين باره دروغ گفته است. رژيم صهيونيستي همچنين عضو پيمان منع گسترش سلاح‌هاي کشتار جمعي نيست. اسرائيل ادعاهايي را در مورد برنامه هسته‌اي ايران مطرح ساخته و اين در حاليست که صهيونيست‌ها خود اجازه بازديد بازرسان از نيروگاه‌هاي هسته‌اي شان را نداده‌اند. کوهن خود اذعان مي‌کند رژيم صهيونيستي "مخفي کار" ترين رژيم جهان در مورد دروغگويي پيرامون برنامه هسته‌اي‌اش بوده است. جمهوري اسلامي ايران را نمي‌توان با رژيم صهيونيستي مقايسه کرد چرا که ايرانيان در مورد برنامه "صلح آميز" هسته‌اي‌شان شفافيت به خرج داده‌اند. به ياد داشته باشيم که اسرائيل عضو پيمان منع گسترش سلاح‌هاي کشتار جمعي (ان پي تي) نيست در حاليکه جمهوري اسلامي ايران در اين پيمان عضويت دارد و برخلاف مفاد آن اقدامي انجام نداده است. رژيم صهيونيستي تلاش کرده تا بصورت مخفيانه برنامه هسته‌اي تسلحياتي خود را ادامه دهد در حاليکه جمهوري اسلامي ايران چنين قصدي را نداشته است. جمهوري اسلامي ايران دسترسي نامحدود بازرسان آژانس بين المللي انرژي به تاسيسات هسته‌اي‌اش را فراهم کرده است. بازرسان آژانس بطور مداوم از تاسيسات ايران بازديد بعمل مي‌آورند." 

نويسنده مقاله در انتها با اذعان به "حيله گري" اسرائيل در مورد برنامه هسته‌اي‌شان و "صداقت" و شفافيت ايران در مورد اقدامات هسته‌اي مي‌افزايد "بطور خلاصه مي‌توان گفت که اسرائيل در مورد برنامه هسته‌اي‌اش با "حليه گري" و "دروغگويي" رفتار کرده است در حاليکه برنامه هسته‌اي ايران ماهيت صلح آميز دارد. رياکاري اسرائيل آنجا جالب توجه است که اين رژيم خود عليرغم دروغگويي‌هايش در زمينه برنامه هسته‌اي‌اش دائما با ناله و فغان در مورد برنامه هسته‌اي ايران سخن مي‌گويد و در اين رابطه نقشي مزورانه را ايفا مي‌کند."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر