۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۳۹۴۷۸
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر جلوگیری از فعالیت واحدهای مرغداری غیرمجاز تأکید کرد و گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی باید به‌صورت مرتب با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌ها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، «رحیم شهرتی‌فر» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، با تأکید بر ضرورت اصلاح میزان پوشش بیمه‌ای مرغداری‌ها، اظهار کرد: با اصلاح این روند از وارد شدن خسارت جبران‌ناپذیر به مرغداری‌ها پیشگیری خواهد شد. 

وی همچنین در مبارزه و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان بر ضرورت پرهیز از ایجاد شائبه در اذهان عمومی تأکید کرد و نظارت جدی بر بازارچه‌های هفتگی در شهرستان‌ها جهت جلوگیری از عرضه پرندگان آلوده را خواستار شد. 

«علیرضا کریمی»، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با اشاره به خسارت‌های مادی زیادی که  بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صاحبان مرغداری‌ها و صنعت طیور کشور تحمیل می‌کند، اظهار کرد: هرسال با آغاز فصل پائیز و مهاجرت پرندگان از خارج از مرزهای کشور، شاهد گسترش این بیماری در کشور هستیم که امید می‌رود با توجه به تجربیات سال گذشته، اقدامات موثری در این‌باره انجام دهیم و خسارت‌های مادی در این زمینه را به حداقل برسانیم. 

 «بهداد»، مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این جلسه با بیان زمینه‌های شیوع بیماری و راه‌های پیشگیری از آن، بر مشارکت همه ادارات، سازمان‌ها، نهادها و صاحبان مرغداری‌ها در پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر