۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۹۴۵۱
استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی پدافند غیر عامل را مصون سازی زیرساخت ها دانست و گفت:باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا زیرساخت های خود را در مقابل حوادث ایمن سازی کنیم و این به معنای پیشگیری قبل از درمان تلقی می شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رشیدی پور معاون مدیر کل پدافندغیرعامل استانداری ضمن خیر مقدم به اعضاء و تبریک هغته دفاع مقدس  به تشریح اهداف و برنامه های هفته پدافندغیرعامل  ( 8 الی 14 آبان ماه) پرداخت و اظهار داشت بمنظور ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه های هفته پدافندغیرعامل در سطح استان دستورالعمل ارسالی از وزارت کشور و سازمان پدافندغیرعامل برای اعضاء شورای پدافندغیرعامل و شهرستان های تابعه ارسال گردیده که مسؤلین کارگروه های 11گانه باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه و اعلام برنامه های در دست اجرا در حوزه کار خود در هفته پدافندغیرعامل اقدام و به اداره کل پدافندغیرعامل استان ارسال نمایند , ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از مسؤلین کارگروه های 11گانه شورای پدافندغیرعامل خواستند هر یک از کارگروه ها و نیز فرمانداری های تابعه نسبت به اجرای مانور رزمایش و برگزاری کلاس های آموزشی با موضوعیت پدافندغیرعامل در هفته پدافندغیرعامل اقدام نمایند.

پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت هاست

رشیدی پور در ادامه به مستند سازی کلیه کارها بصورت مکتوب و فیلم و تصویر اقدام و در پایان هفته بصورت یک حلقه CD  به اداره کل پدافندغیرعامل ارسال نمایند.

در پایان خوش اقبال معاون محترم سیاسی , امنیتی و اجتماعی و جانشین ریس شورای پدافندغیرعامل استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته پدافند غیر عامل از حضور اعضاء شورا و کارگروه های تخصصی  تاکید نمودبرای اجرای برنامه های هفته پدافندغیرعامل باید اعضاء شورا و مسؤلین کارگروه های تخصصی مشارکت فعال و بیشتر داشته باشند و کلیه برنامه ها و اهداف و سیاست های پدافندغیرعامل مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنیندولت محترم میباشد با جدیت بیشتر و با همکاری اعضاء شورا و همه ی دستگاه های اجرایی در سطح استان و در هفته پدافندغیرعامل اجرا گردد.

پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت هاست

محمدرضا خباز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت:باید هر حادثه ای را قبل از بروز آن پیش بینی و علاج کنیم و اگر مدیران در بروز حادثه حضور به موقع داشته باشند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با بیان این که خراسان شمالی جزو استان های پرحادثه کشور است، ادامه داد: باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد؛ هر چند که بحران ها با یکدیگر متفاوت است اما مدیر موفق باید تدابیر لازم را از قبل پیش بینی کند.
دکتر خباز در ادامه سخنان خود تامین برق اضطراری دستگاه های اجرایی و استانداردسازی آسانسورهای ادارات را یکی از چند مورد توجه به پدافند غیرعامل تلقی کرد و گفت: هر دستگاه اجرایی که تاکنون اقدام به تامین برق اضطراری نداشته است، باید از محل صرفه جویی بودجه خود این کار را در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام برساند.
وی ادامه داد: آسانسورهای اکثر ادارات استان نیز غیراستاندارد است که می تواند موجب بروز حوادثی غیر قابل جبران شود بنابراین تمام مدیران موظف هستند در سریع ترین زمان این مهم را انجام دهند که البته اداراتی را که به دلیل منابع خود توان انجام این کار را نداشته اند، کمک کرده ایم.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان در ادامه سخنان خود خطاب به مدیران عضو این شورا، مطالعه دقیق پیش نویس سند طرح جامع پدافند غیرعامل استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با همفکری و خرد جمعی طرح کم نقص و پخته ای را برای استان آماده کنیم بنابراین مدیران می توانند با ارائه نظرات خود به مشاور طرح، این روند را تسریع کنند.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در سخنان خود  از اهتمام ویژه دکتر خباز به پدافند غیرعامل قدردانی کرد و گفت: پدافند غیرعامل موضوع بسیار مهمی است که در تمام دنیا به طور ویژه به آن پرداخته می شود و قوانین سختگیرانه نیز اعمال می شود.

پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت هاست

سردار حیدری خاطرنشان کرد: در برنامه 5ساله پنجم و ششم توسعه کشور نیز به موضوع پدافند غیرعامل توجه ویژه ای شده است و حتی در قوانین سالانه کشور، قانونگذار مسئولان را مکلف به پرداخت یک درصد از بودجه تملک دارایی خود به مبحث پدافند غیرعامل کرده است.
وی از طرح جامع پدافند غیر عامل به عنوان چراغ راهنما نام برد و افزود:این طرح به مدیران کمک می کند تا سرمایه های خود را بشناسند  و سطوح تهدیدات را شناسایی کنند که ضرورت تهیه این طرح ارائه الگویی برای توسعه دفاع و شناسایی آسیب پذیری های هر استان در تمامی حوزه هاست.

 در این نشست پس از بیان نکاتی از سوی علی ثروتی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، نمایندگان شرکت مشاور و ناظر طرح تدوین سند پدافند غیرعامل استان و برخی مدیران عضو شورا به بیان نکات مدنظر خود پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر